چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: ژوئن 8, 2023 زمان انتشار: 10:23 ب.ظ کد خبر: 15552

بازدید رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از روند مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی خرما در عنبراباد

ظهر امروز دکتر رنجبر رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، دکتر خالدی جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر لطیفی معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان، دکتر احمدپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ، حجت الاسلام سید بهروز حسینی مسئول حوزه نمایندگی سازمان و جمعی از معاونین و مدیران سازمان و کارشناسان کشاورزی با حضور در یکی از باغات خرمای روستای قائم از روند مبارزه با افت سوسک سرخرطومی حنایی بازدید کردند.

به گزارش لوار ما، در حاشیه این بازدید مهندس پیرنیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبراباد گفت روستای قائم یکی از کانونهای الوده این افت در این شهرستان است که به دستور رئیس سازمان حفظ نباتات به عنوان روستای پایلوت برای مبارزه معرفی گردید.

وی افزود: شهرستان عنبراباد با ۷۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت خرما، رتبه اول سطح زیر کشت این محصول در جنوب کرمان را داراست و متاسفانه دومین کانون الوده به افت سوسک سرخرطومی حنایی خرما شناخته شده است.

وی خاطر نشان کرد : ۵ اکیپ حفظ نباتات در شهرستان عنبراباد کار پایش و مبارزه را انجام می دهند که در این راستا در سال جاری۳۲۲۳۰ نفر خرما پایش ،١١٦نفر خرما تیمار و ١٢نفر خرما امحا شده است.