رئیس دادگستری سیرجان:
توسط: لوار ما
تاریخ: ژوئن 24, 2023 زمان انتشار: 6:22 ب.ظ کد خبر: 15758

امروز تکلیف مسئولان، جهاد تبیین است

رئیس حوزه قضایی شهرستان سیرجان گفت: امروز باید در عرصه جنگ نرم که در فضای مجازی افسار گسیخته در جریان است نقش آفرین باشیم و در راستای جهاد تبیین گام برداریم.

به گزارش لوار به نقل از ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه شهرستان سیرجان، همزمان با اولین روز هفته قوه قضائیه و با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، رئیس اداره ثبت اسناد و رؤسا و کارکنان سایر ادارات شهرستان سیرجان در محل گلزار شهدا یاد و خاطره شهدای هفتم تیر را گرامی داشتند.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ معمار نظام نوین قضایی اسلامی شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای انقلاب گفت: هر آنچه انجام می‌دهیم در مرئی و منظر شهداست و شهدا همواره ناظر بر اعمال ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا زنده‌اند افزود: شهدایی که نهال انقلاب را کاشتند و با خون خود آن را آبیاری و به درختی تنومند تبدیل کردند، امانت بزرگ و وظیفه سنگینی بر عهده ما گذاشته‌اند و قطعا ما را در مورد عملکردمان مورد پرسش قرار می‌دهند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: شهدا با ایثار و شهامت خود پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر فراز این لاله‌زار اسلامی به اهتزاز درآوردند که امروز من و شما تحت این پرچم مقدس خدمت می‌کنیم و باید پاسدار این امانت باشیم.

او اضافه کرد: شهید بهشتی معتقد بود این انقلاب به دو گروه نیاز دارد، گروهی که خون بدهند و گروهی که خون دل بخورند و امروز باید در جنگ نرمی که دشمنان در فضای مجازی افسار گسیخته علیه انقلاب اسلامی روا داشته‌اند سرباز خوبی برای ولایت باشیم.

رئیس حوزه قضایی سیرجان با بیان اینکه در جریان دفاع مقدس آحاد مختلف جامعه از نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله به فرمان ولی فقیه زمان مبتی بر دفاع از تمامیت ارضی لبیک گفتند، اظهار داشت: امروز ولی فقیه زمان جهاد تبیین را بر ما تکلیف نموده است که باید در راستای جهاد تبیین گام برداریم.

پس از وی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان سیرجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهداء هفتم تیر، شهید آیت الله بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه گفت: کار قضاوت بسیار مقدس است و روایات فراوانی در زمینه اهمیت و قداست منصب قضاوت وجود دارد.

وی افزود: اهمیت اجرای عدالت به قدری است که پیامبر اسلام (ص) در روایتی اجرای یک فقره حد الهی را ارزشمند تر از شصت سال عبادت ذکر می‌فرمایند.

حجت الاسلام مسلمی زاده در پایان خاطرنشان کرد: شهید مهدی نصیری که اکنون بر مزار ایشان گرد هم آمده‌ایم از افتخارات شهرستان سیرجان و از شهدای مظلوم ترور کور و بدفرجام هفتم تیر بود که در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خدمات ارزشمندی ارائه نمود.