توسط: لوار ما
تاریخ: دسامبر 3, 2019 زمان انتشار: 2:00 ب.ظ کد خبر: 6842

نشست معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شاعران و نویسندگان جنوب کرمان/ تصاویر

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شاعران و نویسندگان جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار،معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شاعران و نویسندگان جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.
محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از کتابخانه های روستایی غفلت شده است و در روستاها افراد تحصیل کرده زیادی وجود دارد و باید توجه جدی به روستاها در زمینه فرهنگی شود.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب خوانی، اظهارداشت: در این زمینه کارهای زیادی از جمله راه اندازی باشگاه های کتاب خوانی انجام شده اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

جوادی افزود: در دراز مدت ایده های زیادی برای کتاب و کتابخوانی داریم که امیدوارم به نتیجه مطلوب برسانیم.
وی با بیان اینکه از مجموعه های رها شده در روستا ها برای کتاب و کتابخوانی استفاده می شود، افزود: استعداد و آمادگی هنری زیاد است اما کار کم شده و فاصله ها را پر کرده است باید در این زمینه کم کاری ها را جبران کنیم.
جوادی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی هنرمندان در این منطقه راه اندازی می شود، عنوان کرد: در صورت وجود فضای مناسب کتاب این مهم تامین می شود و اعتبار لازم برای کتاب به این مجموعه اختصاص داده می شود.
وی با بیان اینکه باید کارهایی در جنوب کرمان انجام شود که در استفاده های عمومی دیده شود، اظهارداشت: باید گزیده های شعر و داستان های جنوب کرمان چاپ شود و برای نشر آن کمک و آمادگی لازم را داریم تا این منطقه در حوزه شعر دیده شود.


حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این دیدار اظهارداشت: هر ساله یک درصدی از بودجه به پژوهش اختصاص داده شده است اما امسال این مهم به استانداری ها واگذار شده است که امیدوارم درصد پژوهش این منطقه افزایش داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در جنوب کرمان ۱۲ کتابخانه عمومی داریم که این تعداد برای هفت شهرستان بسیار کم است.
در این دیدار هنرمندان به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند و دکتر جوادی نیز به مشکلات آنها پاسخ دادند.