چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
بخشدار مرکزی جیرفت: 
توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 9, 2018 زمان انتشار: 9:34 ب.ظ کد خبر: 1360

نشاط، شادابی و همدلی، کمترین دستاورد جشنواره های بومی در روستاهاست/ جشنواره کاوان در روستای کلاب صوفیان به روایت تصاویر+ ۵۸ تصویر

به گزارش لوار جنوب، سومین جشنواره فرهنگی و ورزشی کاوان در کلاب صوفیان جیرفت برگزار شد.

امروز تعداد زیادی از مردم این روستا و روستاهای اطراف که علاقه مند به آداب و سنت ها هستند با شرکت در جشنواره فرهنگی و ورزشی در روستای کلاب صوفیان روزی به یاد ماندنی را تجربه کردند.

در این جشنواره انواع غذاهای محلی پخت و همچنین نوای محلی ساز و دهل شادی بی نظیری را به مردم هدیه داده بود.
بخشدار مرکزی جیرفت در حاشیه این جشنواره ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره به خبرنگار ما گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت ها و توانمندی های مختلف گردشگری ، صنایع دستی و احیای آداب و رسوم به جای مانده منطقه است.
نعمتی با بیان اینکه این جشنواره ها، احیا بازی‌های بومی، محلی، سنتی وایجاد شور، نشاط، شادابی و همدلی بین مردم روستا‌ها را در پی خواهد داشت ، افزود: طی چند سال گذشته، جشنواره کاوان روستای کلاب صوفیان یکی از ماندگارترین مراسمات فرهنگی در سطح شهرستان جیرفت بوده است که استقبال بی نظیر مردم و میهمانان را در پی داشته است.
وی بر شناسایی استعدادها و توجه بر‌ ایجاد ظرفیت های مناسب برای اقتصاد پایدار و اشتغال در روستاها تاکید کرد و گفت: در چند سال گذشته، دولت تدبیر و امید در راستای سیاست های عالی نظام توجه ویژه ای به امورات پیش روی روستاها داشته است.

در این جشنواره علاوه بر بازی های بومی محلی ، پخت نان تنوری و پخت غذاهای محلی، از دیگر برنامه های متنوعی بود که تدارک دیده شده بود

 

تصاویر: محمدرضا براهام