سهراب براهام نویسنده کتاب “باران روز هیجدهم”:
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 2, 2018 زمان انتشار: 8:13 ق.ظ کد خبر: 3481

شهید صفر معناصری، معلمی جوانمرد، فداکار، مهربان و عزیز بود/ تصاویر مراسم بزرگداشت این معلم شهید

به گزارش لوار، مراسم بزرگداشت معلم شهید سردار صفرمعناصری ( اولین شهید دوران دفاع مقدس در شهرستان جیرفت) با حضور شهدادنژاد معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان جیرفت، طیبی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، خانواده های معظم شهدا و اعضای شورای اسلامی شهرجیرفت درمحل مدرسه راهنمایی شهید معناصری برگزار شد.

حسن شهریاری از همرزمان شهید معناصری در این مراسم گفت: خون شهیدان هشت دفاع مقدس به ایران اسلامی عزت داد تا امروز ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه و جهان شده است.
وی با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی افتخار اسلام و مالک اشتر زمان است و هرگز در راه انقلاب پایش نلغزید و این از یادگاران همان دوران طلایی دفاع مقدس است.
شهریاری در ادامه گفت شهید معناصری اولین شهیدی بود که وارد جیرفت شد و گلزار شهدای شهرستان جیرفت را پایه گزاری کرد و این از افتخارات شهرستان دارالولایه جیرفت است.
وی گفت شهدای دیگر شهرستان نیز از افتخارات این شهرستان و میهمان این شهید که اولین شهید جیرفت لقب گرفته هستند.

جبالبارزی از رزمندگان دفاع مقدس و همرزم این شهید نیز در این مراسم گفت: شهیدان به همه ما عزت نفس دادند و ما در هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات و با خود باوری روبروی نظام سلطه ایستادیم .
وی در ادامه به بیان خاطراتی از شهید معناصری پرداخت و گفت این شهید بزرگوار استاد من بود.
همرزم شهید معناصری خاطرنشان کرد :یکی از ویژگی های این شهید ولایت پذیری بود و با تمام وجود مطیع امام راحل بود.
جبالبارزی افزود: این شهید بزرگوار معلم قران بود و آرزویش شهادت بود و به آرزویش رسید.

سهراب براهام نویسنده کتاب “باران روز هیجدهم” در این مراسم گفت: این کتاب بر اساس بخشی از زندگی اولین شهید شهرستان جیرفت (شهید معناصری) که در روستای دوبنه معلم و مدیر بودند چاپ شده است .

وی گفت: شهدای دفاع مقدس آبروی ما هستند و ما هرچه عزت و افتخار داریم از جان گذشتگی آنان است.
براهام ادامه داد: شهید معناصری علاوه بر این که به مقام شهادت نائل شده است، قبل از آن معلم بود، که معلمی نیز شغل انبیاست .
نویسنده کتاب باران روز هیجدهم بیان داشت: این کتاب تمام واقعیت های ذهن یک دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی است که از معلم شهیدش به یادش هست، معلم شهیدی که جوانمرد، فداکار، مهربان و عزیز بود.

در پایان این مراسم، از کتاب ” باران روز هجدهم” اثر سهراب براهام که بر اساس طرحی از زندگینامه این شهید است، رونمایی گردید.
همچنین از طرف خانواده شهید معناصری، لوح قدردانی و سپاس به سهراب براهام نویسنده کتاب اهدا شد.

         

تصاویر: محمدرضا براهام