با حضور مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت:
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 3, 2018 زمان انتشار: 12:31 ب.ظ کد خبر: 3543

سرای سمن‌های سلامت جنوب کرمان افتتاح شد/تصاویر

سرای سمن‌های سلامت جنوب کرمان با حضور مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت در شهرستان جیرفت افتتاح شد.

به گزارش لوار، مصطفی جمالی عصر امروز در آیین افتتاح سرای سمن‌های سلامت جنوب کرمان اظهار داشت: انجمن‌هایی که امروز در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود، مهمترین و موفق‌ترین انجمن‌های سلامت کشور هستند و شعب زیادی در کشور دارند که با تلاش‌ها و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه شفافیت در پاسخگویی ویژگی مهم این نهادها است، افزود: سازمان‌های مردم نهاد سازمان‌های قانونمندی هستند که به صورت غیرانتفاعی، داوطلبانه و مستقل اداره می‌شوند و باید به یکسری ارزش ها پایبند باشند.

جمالی با اشاره به مواردی مانند اشتغالزایی، مبارزه با فساد، ایجاد عدالت اجتماعی، رشد معنویات، پایین آوردن هزینه‌ها و … به عنوان وظایف سازمان‌های مردم نهاد تصریح کرد: راه‌اندازی این سمن‌ها بار بزرگی از دوش مردم و مسؤولان منطقه بر می‌دارد، مسؤولان محلی هم حداکثر حمایت را از این سمن‌ها داشته باشند و آنها را تقویت کنند.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت گفت: امروز شعب انجمن‌ها در یک ساختمان کوچک راه‌اندازی شد، اما در آینده نزدیک با مشارکت مردم و خیران و حمایت مسؤولان شاهد خواهیم بود که تعداد این انجمن‌ها در منطقه افزایش خواهد یافت.

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این افتتاحیه اظهار داشت: توانمندسازی و آموزش بیماران نیازمند حمایت است، خوشحالیم که نهادهایی که با جان و دل کار می‌کنند، برای رفع مشکلات مردم منطقه به میدان آمدند و حمایت از این نهادها را وظیفه خود می‌دانیم.

وی بیان داشت: مردم ما همواره پشتیبان نظام بوده‌اند، ما هم خود را از مردم جدا نمی‌دانیم و خدمت به این مردم شریف افتخار است.

مکارم خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی شعب این شش سمن سلامت در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اطمینان دارم که به زودی شاهد افزایش و گسترش سمن‌های سلامت و اجتماعی در منطقه خواهیم بود و این شروعی برای یک کار بزرگ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: دانشگاه در حد مقدورات آماده حمایت از انجمن‌های سلامت در منطقه است و فراهم کردن زمینه حضور سمن‌ها در جنوب کرمان را وظیفه می‌دانیم تا گروه‌های آسیب‌پذیری که دسترسی به امکانات را ندارند، حمایت شوند.

به گزارش لوار، سرای سمن‌های سلامت جنوب کرمان با حضور مدیرعاملان انجمن‌های صرع، ام‌اس، هموفیلی، اسکیزوفرنی، کلیوی، تالاسمی، مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت، رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افتتاح و شعب این شش انجمن در جنوب کرمان راه‌اندازی شد.