توسط: لوار ما
تاریخ: ژوئن 1, 2018 زمان انتشار: 9:31 ق.ظ کد خبر: 2141

در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه جنوب استان چه گذشت/ جزئیات +تصاویر

رئیس خانه مطبوعات جنوب استان زدن عینک سیاسی و حساسیت های جغرافیایی و بومی را ناپسند و نفرت انگیز برشمرد و آن را نوعی افراط و تفریط دانست که نه تنها شان و جایگاه رسانه را خدشه دار می سازد بلکه باعث عدم  پیشرفت منطقه می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوارجنوب نشست هم  اندیشی اصحاب رسانه جنوب کرمان با موضوع”چالشهای فراروی مطبوعات” به همت خانه مطبوعات و رسانه های جنوب استان با حضور مدیران مسوول و سردبیران مطبوعات، پایگاه های خبری، مسوولین خبرگزاریها و جمعی از خبرنگاران در تالار آرمان جیرفت برگزار شد.
🔻دکتر بختیار مجاز رئیس خانه مطبوعات جنوب کرمان در  این نشست ضمن دعوت اصحاب رسانه به وحدت و انسجام به بیان چالش های فراروی مطبوعات پرداخت و از ضعف محتوایی برخی نشریات بعنوان یکی از چالش اساسی یاد کرد.
وی با اشاره به نشریات لغو مجوز شده، نظم انتشار را ضروری عنوان کرد و افزود: تعداد صفحات، نوع کاغذ و محتوا از عوامل اثرگذار بر کیفیت نشریات است که بایستی به آنها توجه شود.
مجاز ضمن اشاره به رعایت پوشش گستره توزیع؛ از افزایش بی رویه صدور مجوزها سخن گفت و از آن بعنوان یک ضعف در حوزه رسانه یاد کرد.
رئیس خانه مطبوعات جنوب استان در ادامه زدن عینک سیاسی و حساسیت های جغرافیایی و بومی را ناپسند و نفرت انگیز برشمرد و آن را نوعی افراط و تفریط دانست که نه تنها شان و جایگاه رسانه را خدشه دار می سازد بلکه باعث عدم  پیشرفت منطقه می شود.
مجاز گفت: شرط انصاف آن است که ضمن پرداختن به نقاط ضعف دستگاه های اجرایی به بیان نقاط قوت آنها هم پرداخت.
وی از افرادی که تاکنون به عضویت خانه مطبوعات در نیامده اند خواست تا اقدام به عضویت نمایند.
مجاز در پایان از برگزاری جشنواره مطبوعات استان در آینده ای نزدیک خبر داد و از اصحاب رسانه خواست به سمت پرورش خبرنگار تخصصی بروند.
🔻حمید سعیدی مدیر خانه مطبوعات و رسانه های جنوب استان در این نشست از اتمام دوره بازرسان خانه مطبوعات  خبر داد و گفت: دور جدید انتخاب بازرسان ،خردادماه سال جاری بطور سراسری برگزار می شود؛ که اعضای رسمی خانه مطبوعات می توانند به عنوان نامزد این انتخابات نام نویسی کنند.
وی بر اعلام وصول بموقع نشریات تاکید کرد و از برگزاری دوره ی آموزشی طراحی پیشرفته بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : برگزاری دوره های خبرنویسی و گزارش نویسی نیز در دستور کار است.
🔻گفتنی است در این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه  جنوب استان به بیان دغدغه هایی چون بحران مخاطب، وصول مطالبات، نبود دانشکده خبر در منطقه، عدم تمایز نقد از تخریب توسط مسوولین، توزیع و… پرداختند و پس از آن در پانزدهمین روز ماه مبارک رمضان گرد هم افطار کردند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی گلدشت کرمان