توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 5, 2019 زمان انتشار: 11:57 ق.ظ کد خبر: 5795

حمایت معنوی و ظرفیت ائمه جمعه پشتوانه ای محکم در پیشبرد اهداف پلیس

فرمانده انتظامی استان حمایت معنوی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت ائمه جمعه را پشتوانه ای محکم برای موفقیت پلیس در تولید امنیت و نظم اجتماعی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، سردار “عبدالرضا ناظری” در نشست صمیمی با امام جمعه شهرستان جیرفت،با بیان اینکه توسعه امنيت پايدار نيازمند مشارکت همگاني است ، گفت : در اين ميان ائمه جمعه به عنوان قشر تاثيرگذار در جامعه ظرفیت بالایی دارند گفت: حمايت‌هاي معنوي علما به ويژه امامان جمعه از پليس مايه دلگرمي بوده و ما به عنوان سربازان ولايت ، ائمه ‌جمعه را مهمترين پشتوانه در پيشبرد اهداف پلیس مي‌دانيم.
این مقام انتظامی ضمن تقدیر از حمایت های امام جمعه جیرفت در برخورد پلیس این شهرستان با هنجارشکنان ، گفت : پلیس همواره نیازمند این است که در کنار ائمه جمعه بوده و از این ظرفیت در جهت موفقیت در مامویت ها استفاده کند.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سال جاری گفت : امیدواریم با حمایت معنوی ائمه جمعه در آزمون تامین امنیت انتخابات سربلند باشیم.
سردار” ناظری ” با بیان اینکه در سال جاری به دنبال این هستیم که فاصله کشف وجرایم را کاهش دهیم ، به ضرورت تعامل و همكاري دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي با پلیس در كاهش جرایم و آسيب ها تأكيد كرد و افزود: نقش مشارکت همگاني ادارات در پيشگيري از جرایم درجامعه انکار ناپذير است و مشارکت سازمان ها با پليس نقش تعيين کننده اي در کاهش جرايم و آسيب های احتمالی دارد.
این مقام مسئول همچنین به تجمیع تلفن مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در استان اشاره و گفت: هدف از این طرح افزایش سرعت و دقت عمل و در مجموع ارائه خدمات سریع، دقیق و بهتر برای شهروندان بوده است .
فرمانده انتظامی استان در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی در بحث پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی میدان دار است و با اعزام کارشناسان خبره انتظامی به سطح مدارس وجوامع هدف و آگاه سازی مردم، با هدف پیشگیری و کاهش آسیب ها و بسترهای جرم گام های تاثیر گذاری برداشته است که این روندمی بایست در سال تحصیلی جدید با جدیت بیشتر استمرار داشته باشد.
در ادامه امام جمعه شهرستان جیرفت ضمن تقدیر از تلاش های شبانه رزی پلیس در ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی صیانت از پرسنل انتظامی را امری ضروری دانسته و گفت : اصل بنیادین حفظ و استقامت هر سازمان حفظ و حراست از سرمایه های آن است و این پرسنل نیز سرمایه های جامعه هستند که باید از آنها در برابر خطرات محافظت کرد.
“حجت الاسلام سعادت فر” وجود تقوا در بین پرسنل انتظامی جهت موفقیت در ماموریت ها را ضروری دانسته و افزود: پرسنل نیروی انتظامی با انواع ماموریت ها و صحنه های مختلف مواجه هستند که اگر نفوذ تقوا در آنها کم باشد در معرض خطر خواهند بود.
امام جمعه شهرستان جیرفت در پایان اقدامات فرهنگی را عاملی مهم در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانست و بر ضرورت همکاری نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های فرهنگی با ائمه جمعه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید نمود.