مدیر منابع انسانی دانشگاه خبر داد:
توسط: لوار ما
تاریخ: خرداد 12, 1403 زمان انتشار: ۱۰:۲۶ ب٫ظ کد خبر: 18513

افزایش تعداد رشته‌های دارای طرح اجباری به ۲۴ رشته

سعید گنجوی، مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش رشته های دارای طرح اجباری به 24 رشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، مدیر منابع انسانی دانشگاه گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع فارغ‌التحصیلان شش رشته اپیدمیولوژی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، انفورماتیک پزشکی، اقتصاد سلامت، اقتصاد بهداشت و مدد کاری اجتماعی که از تاریخ یکم خرداد ۱۴۰۳ فارغ تحصیل شده اند، ملزم به انجام طرح اجباری خدمت پزشکان و پیراپزشکان می‌باشند.

سعید گنجوی افزود: بدین منظور لازم است افراد مشمول پس از فارغ‌التحصیلی نسبت به ثبت نام در سامانه طرح به آدرس tarhplus.behdasht.gov.ir در راستای انجام فرایند طرح خود اقدام کرده و در صورت نیاز به خدمات آنان در دانشگاه به کارگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه، گفتنی است فارغ‌التحصیلان رشته های مامایی، تغذیه، بهداشت عمومی، بینائی سنجی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیو تراپی، فناوری اطلاعات سلامت که از تاریخ یکم آبان ۱۴۰۲ فارغ تحصیل شده اند نیز مشمول انجام طرح اجباری هستند، افزود: لذا این افراد در صورتی که تا یک ماه پس از  فارغ‌التحصیلی نسبت به ثبت نام برای انجام طرح اجباری اقدام نکنند مشمول اضافه خدمت خواهند شد و همچنین طبق ماده ۵ قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نیروهای مشمول تا زمانی که طرح خود را نگذرانده باشند یا معافیت اخذ ننموده اند مجاز به دخالت در امور پزشکی نمی باشند و در صورت اشتغال برابر مقررات با ایشان رفتار خواهد شد.

سعید گنجوی همچنین گفت: سایر رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، فوریت های پزشکی، اتاق عمل، رادیولوژی، هوشبری و علوم آزمایشگاهی دارای طرح اجباری هستند.

 

لازم به ذکر است براساس دستورالعمل و تاکید وزارت متبوع، بکارگیری نیروهای طرح پزشکان و پیراپزشکان صرفا براساس نیاز دانشگاه به خدمات آنان می باشد.