رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت :
توسط: لوار ما
تاریخ: می 15, 2019 زمان انتشار: 12:43 ب.ظ کد خبر: 4787

آمادگی برای اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در جنوب کرمان

بیش از 24 درصد افراد بالای 30 سال در جنوب کرمان دچار پرفشاری خون هستند و متأسفانه 60 درصد انها از بیماری خود بی اطلاع هستند.

نشست هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در شهرستان کهنوج با موضوع اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، بیست و دومین جلسه هئیت رئیسه دانشگاه و دومین جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با حضور اعضای هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و همچنین برخی از ائمه جمعه ، فرمانداران و نمایندگان ادارات پنج شهرستان جنوب کرمان در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت کهنوج برگزار شد.
دکتر مکارم ضمن بیان اهداف جلسه، اظهار داشت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با شعار “فشار خون، بدانیم و اقدام کنیم” یک حرکت عظیم عمومی در سطح کشور است که از طرف مقام عالی وزارت بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است.
وی توجه جدی به کنترل فشار خون بالا را ضروری دانست و تصریح نمود: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دستگاهها نهایت تلاش خود را در جهت کنترل فشار خون بالا خواهد داشت و اجرای این کمپین بزرگ کنترل فشار خون تا حدود زیادی ما را به اهدافمان نزدیک میکند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با یان اینکه فشار خون بالا در جامعه امروز مهمترین تهدید کننده سلامتی مردم است،افزود: بیش از ۲۴ درصد افراد بالای ۳۰ سال در جنوب کرمان دچار پرفشاری خون هستند و متأسفانه ۶۰ درصد انها از بیماری خود بی اطلاع هستند.
وی مدت اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون را از ۲۷ اردیبهشت لغایت ۱۵ تیرماه بیان نمود و خاطرنشان کرد: هدف از اجرای بسیج کنترل فشار خون بالا افزایش نسبت شناسایی شروع درمان و افزایش آگاهی های عمومی در خصوص خطرات آن می باشد.
مکارم با اشاره بر لزوم همکاری همه نهادها و ادارات حوزه تحت پوشش دانشگاه در راستای تحقق اهداف این کمپین افزود: جلسات متعددی برای جلب مشارکت نهادها خواهیم داشت و دانشگاه با تمام توان در راستای اجرای این برنامه اقدام خواهد کرد چرا که با توجه به دستاوردهای این کمپین و کنترل بیماری نتایج قابل توجه خواهد بود.