توسعه شبکه ریلی به ویژه در سواحل جنوبی کشور از هر حیث ضروری است/ در سال ۹۷خط ریلی بم به جیرفت و سپس به بندر جاسک را در دستور کار داریم
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایجاد یک خط ریلی در سال ۹۷ از بم به جیرفت و سپس به جاسک را در دستور کار داریم تا بتوانیم بنادر را از ابتدا به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.
به گزارش لوار جنوب ،وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش بین المللی فرصتهای سرمایهگذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران ،با اعلام این که توسعه با خود امنیت به همراه میآورد، توسعه شبکه ریلی به ویژه در سواحل جنوبی کشور را از هر حیث ضروری دانست و گفت: گسترش شبکه ریلی نقش مهمیدر توسعه همه جانبه اقتصاد کشور دارد.
عباس آخوندی ادامه داد: با توسعه این شبکه قادر خواهیم بود حمل کانتینر از مبدا را برای صادرات داشته باشیم.
به گفته وزیر راه و شهرسازی در توسعه بندر شهید رجایی، شبکه ریلی آنچنان مطرح نبود، اما امروز این مساله در اولویت برنامههای توسعه ای این وزارتخانه قرار دارد و بنا داریم رویکرد این بنادر بر محور «بندر ـ ریل» باشد که کانتینرهای ریلی بتوانند پس از تخلیه از کشتی به راحتی از طریق قطار کالاها را به مقاصد مورد نظر ارسال کنند.
وی با اعلام این که راه آهن چابهار ـ زاهدان تا سه سال آینده به پایان میرسد، خاطرنشان کرد که این پروژه یکی از مهمترین طرحهای ریلی کشور محسوب میشود که اکنون مراحل اجرایی آن با سرعت خوبی در حال انجام است.
آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری هند در طرح راه آهن چابهار به زاهدان اشاره کرد و گفت : این سرمایه گذاری بسیار قابل توجه است و از آن استقبال میکنیم.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایجاد یک خط ریلی در سال ۹۷ از بم به جیرفت و سپس به جاسک را در دستور کار داریم تا بتوانیم بنادر را از ابتدا به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.
وی اضافه کرد: همچنین امیدواریم بتوانیم این پروژه را در برنامه سال بعد تعریف کنیم و تامین اعتبار آن را هم در داخل و خارج داشته باشیم.آخوندی همچنین یادآور شد: نگاهی که هم اکنون در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، یک نگاه آمایش سرزمینی است و در ۲۵ سال آینده سواحل مکران به توسعه اقتصادی مطلوب خواهد رسید. این موضوع علاوه بر توسعه، با خود امنیت به همراه میآورد و سرمایه گذاری وزارت راه در توسعه بندر و راه آهن چابهار و توسعه سواحل مکران قابل توجه است.
منبع: روزنامه اطلاعات