توسط: لوار ما
تاریخ: می 16, 2024 زمان انتشار: 5:54 ق.ظ کد خبر: 18474

همایش بزرگداشت فردوسی در کرمان برگزار شد

انجمن زرتشتیان کرمان، همایش بزرگداشت فردوسی را پسین سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار کرد.

این همایش به میزبانی سالن روانشاد رشید نیکبخش باغچه بوداق آباد و با باشندگی زرتشتیان کرمان برگزار شد. در ابتدای ورود به سالن، آریسا کیومرثی، کورش نوذری و جمشید کاویانی با آیینه و گلاب به استقبال باشندگان می رفتند.

برنامه های همایش با گاتهاخوانی شکیلا شهریاری و خیرمقدم آتریا خادمی، مجری برنامه، آغاز شد. در ادامه سیروس نیکبخش، فرنشین انجمن زرتشتیان کرمان به سخنرانی پرداخت.

شاهنامه خوانی نوجوانان زرتشتی به سرپرستی میترا خسروی، بخش دیگر برنامه های جشن بود. در ادامه دکتر کاووس سلاجقه به سخنرانی پرداخت. سپس کلیپ شاهنامه خوانی به نمایش درآمد که در دوران کرونا و به مناسبت جشن سپندارمزدگان به سرپرستی میترا خسروی تهیه شده بود.

در ادامه برنامه دوم شاهنامه خوانی به سرپرستی میترا خسروی اجرا شد.  و دکتر عباس آذرانداز به سخنرانی پرداخت.

اجرای گروه سازهای کوبه ای اهورا به سرپرستی فرامرز کامیاب پور بخش دیگر همایش فردوسی بود و در بخش دیگر همایش نیز آرتمیس کاویانی به شاهنامه خوانی پرداخت. همچنین گروهی باشندگان در سالن نیز به اجرای برنامه و آوازخوانی پرداختند.

در بخش پایانی برنامه و پیش از پذیرایی، از هنرمندان و سخنران های اجرا کننده برنامه سپاسداری شد. همچنین از اساتیدی که در نشست های هفتگی شاهنامه خوانی انجمن زرتشتیان کرمان به سرپرستی میترا خسروی، حضور می یابند، سپاسداری شد.