به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر:
توسط: لوار ما
تاریخ: می 24, 2024 زمان انتشار: 6:01 ب.ظ کد خبر: 18502

برگزاری شب شعر خونین شعر و رونمایی از کتاب رقص طوفان اثر فهیمه مجیدی

به همت انجمن ادبی دل عالم ، انجمن ترانه کرمان و کانون شاعران آیینی استان کرمان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان و سازمان بسیج هنرمندان کرمان شب شعر "خونین‌شعر" به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و یادبود شهدای اخیر سانحه بالگرد و گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت آیت الله رییسی و همراهان وی در سالن آمفی تئاتر موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در این مراسم که با رونمایی کتاب رقص طوفان اثر خانم فهیمه مجیدی همراه بود، سیدعلی منصوریان دبیر انجمن دل عالم با ابراز خرسندی از حضور گرم شاعران و کرمانی‌های قدرشناس در این مراسم گفت: سوم خرداد ماه یادآور جانفشانی مردانی است که جان خود را برکف دستشان گذاشتند و بدون هیچ چشمداشتی در راه میهن خود به میدان جنگ رفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: رئیس جمهور فقید از زمره مسئولینی بود که لیاقت این را داشت که ملقب به شهید خدمت شود.
وی افزود: قصد داریم به مناسبت چهلم شهدای خدمت شب شعری را با همکاری انجمن های دیگر برگزار نماییم.


عبدالرحیم عبدالکریمی دبیر انجمن ترانه کرمان نیز در حاشیه این مراسم گفت: یکی از وظایف هنرمندان در امروز این است که جانفشانی ها و دلاورمردی های نسل‌های گذشته را به نسل حاضر بازتعریف کنیم و یکی از این صحنه ها ، صحنه های پایمردی های مردم ایران برای جلوگیری از سقوط خرمشهر و سقوط و سپس آزادسازی آن است.
وی افزود: آزاد سازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ کهن ایران زمین بود و نشان داد که مردم ایران برای دین خود و میهن خود از همه هستی خویش می گذرند.
دبیرانجمن ترانه کرمان همچنین شهادت رئیس جمهور و جمعی از خدمتگزاران ملت را تسلیت گفت و افزود: بهترین نوع شهادت ، شهادت در راه خدمت به مردم است.


محمدعلی عرب نژاد مسوول کانون شاعران آیینی استان کرمان نیز حادثه اخیر شهادت رئیس جمهور را برای کشور تلخ و ناگوار خواند و گفت:
وقتی می‌بینیم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت عده‌ای آمده‌اند که حامی این شخصیت خدمتگزار نبودند بیش از گذشته به حمایت مردم ایران از خدمتگزاران خود پی می بریم.
وی افزود: این نشان می دهد که برای مردم جناح و تفکر و… اهمیت ندارد و مهم خدمت و تلاش برای توسعه ایران است.
عربنژاد با اشاره به سوم خرداد گفت: آدمی با هر اعتقاد سیاسی و حتی مذهبی چنانچه جانب انصاف را داشته باشد می‌داند که جنگ و دفاع مقدس مظهر حماسه، جانفشانی و عشق به ملیت و وطن است و گرامیداشت کسانی که در این مسیر جانباختند پاسبانی از کرامت انسانی و فرهنگ ایثار است.


در این جلسه شاعرانی از جمله: ولی‌الله خادمیه، فهیمه مجیدی، راضیه کارگر، مهتاب عزیزی، حسنیه‌سادات تهامی، مهناز سعید، مهدی منتظری، شیوا افسانه‌آبادی، رضادرکاله، آزادمحدث، بتول موذنی، غلامحسین‌اسدی، محمدعلی دامردان و… در توصیف امام هشتم، شهدای دفاع مقدس و شهدای خدمت به شعرخوانی پرداختند.


شایان ذکر است در این نشست همچنین از کتاب رقص طوفان شعر های فهیمه مجیدی در حوزه دفاع مقدس که به همت بنیاد حفظ و نشر ارزش‌ها ی دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شده ، رونمایی شد.