همزمان با سراسر کشور:
توسط: لوار ما
تاریخ: فوریه 21, 2018 زمان انتشار: 2:06 ب.ظ کد خبر: 1045

پنجم اسفندماه شروع واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان جیرفت

رئیس مرکز بهداشت جیرفت: واکسیناسیون طی دو مرحله ؛ نوبت اول از تاریخ ۹۶/۱۲/۵ لغایت ۹۶/۱۲/۸ و نوبت دوم از تاریخ ۹۷/۱/۱۸ لغایت 21/1/97 ،  تیمهای بهداشتی با مراجعه به درب منازل (خانه به خانه) اجرا می گردد.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت: واکسیناسیون طی دو مرحله ؛ نوبت اول از تاریخ ۹۶/۱۲/۵ لغایت ۹۶/۱۲/۸ و نوبت دوم از تاریخ ۹۷/۱/۱۸ لغایت ۲۱/۱/۹۷ ،  تیمهای بهداشتی با مراجعه به درب منازل (خانه به خانه) اجرا می گردد.

به گزارش لوارجنوب ، جلسه شورای سلامت شهرستان جیرفت  به ریاست معاون برنامه ریزی وامورعمرانی فرمانداری شهرستان , رئیس مرکز بهداشت جیرفت واعضای شورا  با محوریت اجرای طرح ملی واکسیناسیون قطره فلج اطفال و برنامه سلامت نوروزی برگزارشد.

مهندس محمدرضا مشایخی رئیس مرکز بهداشت جیرفت در این جلسه گفت: این طرح ملی، طی دو مرحله ؛ نوبت اول از تاریخ ۹۶/۱۲/۵ لغایت ۹۶/۱۲/۸ و نوبت دوم از تاریخ ۹۷/۱/۱۸ لغایت ۲۱/۱/۹۷ به صورت مراجعه به درب منازل(خانه به خانه) اجرا می گردد.

وی افزود: این طرح شامل کودکان زیر ۵ سال ، متولدین ۱/۱۲/۹۱ به بعد می شود که می طلبد خانواده ها به سوالات تیم های بازدید  به خوبی پاسخ دهند.

مشایخی تصریح کرد: در صورت عدم حضور خانواده ها در منزل هنگام بازدید ، باید سریعا به نزدیک ترین پایگاه بهداشتی محل جهت دریافت واکسن مراجعه شود.

رئیس مرکز بهداشت جیرفت تصریح کرد:  در این طرح تعداد ۲۵ هزار کودک زیر ۵ سال  واکسینه می شوند.

وی افزود: ۲۴۰ تیم بهداشتی کار واکسیناسیون را انجام می دهند که یکی از این اعضای تیم دارای کارت شناسایی است.

مشایخی همچنین به برنامه سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: برنامه سلامت نوروزی همه ساله از تاریخ ۱۵ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین ماه به مدت یک ماه برگزار می شود.

وی اهداف این برنامه را کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به میزان ۱۰۰ درصد و تعداد ۳۸۳۵

  • کنترل و نظارت بر مراکز و اماکن حساس ( رستوران ها ، فست فودها ، ساندویچی ها ) به میزان ۲۰۰ درصد و تعداد ۳۳۳۶
  • نظارت بر مراکز و اماکن بین راهی به میزان ۲۰۰ درصد ( ۱۵ مرکز)
  • کنترل و نظارت بر اماکن عمومی از قبیل پارکها ،هتل ها ، مراکز تفرحی و محل های اسکان مسافرین (۱۹۱) مکان
  • بازدید از منابع و تاسیسات آبرسانی
  • نمونه برداری از مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه

رئیس مرکز بهداشت جیرفت در مورد اجرای این برنامه  تصریح کرد: تیم های مرکز بهداشت در قالب چهار تیم سه نفره ( دو تیم صبح و دو تیم عصر) از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید می کنند که تعداد بازرسین در این برنامه ۲۳ نفر می باشد که یک نفر به صورت آنکال است.

مشایخی گفت: از دستگاه قضایی ، همکاران سایر ارگان ها نظیر فرمانداری ، دامپزشکی ، صنعت و معدن با بازرسین بهداشت محیط، نیروی انتظامی و اداره اماکن با بازرسین  انتظار داریم همکاری بیشتری با این مرکز داشته باشند .

وی تصریح کرد: سامانه ۱۹۰ و تلفن ۴۳۲۱۸۵۱۲ بصورت شبانه روزی پاسخگوی شکایات مردمی در زمینه بهداشت محیط می باشد.