مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 22, 2018 زمان انتشار: 2:24 ب.ظ کد خبر: 3734

هیچ منعی برای بیمه هنرمندان وجود ندارد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوبکرمان گفت:هنرمندان می توانند با مراجعه به معاونت هنری و نمایندگی صندوق اعتباری هنر در جنوب کرمان با ارائه مدارک موردنیاز برای بیمه خود اقدام کنند

به گزارش خبرنگار نشریه و پایگاه خبری تحلیلی لوار ما حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در نشست هم اندیشی نویسندگان جنوب گفت:یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید در راستای فرهنگ و هنر راه اندازی موسسات فرهنگی و هنری است که طی دوسال اخیر در جنوب کرمان شاهد راه اندازی موسسات فرهنگی و هنری هستیم.

وی افزود: اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تمامی هنرمندان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در بحث چاپ آثار نویسندگان گفت: حمایت ازچاپ آثار نویسندگان یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است، و بنابر شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه ایران ،فقط تهران نیست، با راه اندازی کمیته خرید کتاب در کشور از طریق خریداری آثار نویسندگان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان حمایت می شود.

اسحاقی گفت:برگزاری این نشست ها و انجمن های ادبی باهدف استعدادیابی صورت می پذیرد وباید از طریق فراخوان در مدارس و محله ها استعداد یابی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:برای بیمه شدن هنرمندان هیچ گونه منعی وجود ندارد و همه هنرمندان می توانند با مراجعه به نمایندگی صندوق اعتباری هنرمندان در جنوب کرمان برای بیمه خود اقدام کنند.

اسحاقی افزود:صندوق اعتباری هنر نیز برای حمایت از هنرمندان تسهیلات ارائه می کند و متقاضیان برای دریافت تسهیلات با مراجعه به معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اقدام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به برگزاری نشست های ادبی به صورت مداوم گفت: دوره های آموزش نویسندگی باحضور اساتید برتر در جنوب برگزار می شود .

وی تصریح کرد: با پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حوزه طرح باز آفرینی شهری سه مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان جیرفت در محله های ،کلرود،کهوروئیه و صاحب آباد در حال ساخت است و ان شالله با بهره برداری این مجتمع های فرهنگی و هنری از مشکلات هنرمندان جنوب کرمان کاسته شود .

در این نشست تعدادی از نویسندگان نظرات انتقادات و پیشنهادات خود را بیان و برخی از نویسندگان نیز داستانهای جذاب خود را به زیبایی ارائه کردند.

در پایان این مراسم پوستر نشست هم اندیشی داستان نویسان جنوب کرمان رونمایی و از معصومه اصغری برگزیده جشنواره شعر پریسکه عاشورایی از شهرستان عنبرآباد تجلیل شد.

یاد آور می شود:نشست هم اندیشی نویسندگان جنوب کرمان باحضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و جمعی از نویسندگان منطقه جنوب در سالن اجتماعات نمایندگی بیمه ایران در شهرستان جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام/
مژگان سنجری

خبرنگار نشریه و پایگاه خبری تحلیلی لوار ما