توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 21, 2018 زمان انتشار: 8:59 ق.ظ کد خبر: 4182

هشتمین همایش آیین برادری استان کرمان در منوجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش لوار، صبح دیروز هشتمین همایش آیین برادری استان کرمان با حضور مشاور عالی وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه در استان کرمان، استاندار کرمان، فرمانداران جنوب کرمان و سران طوایف و علمای اهل تسنن و تشیع در منوجان برگزار شد.

حجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان گفت: منوجان یکی از شهرستان‌های فرهنگی و آرام جنوب استان کرمان است که در بعد فرهنگی اولین مدرسه در این شهرستان در سال ۱۳۱۸ در جنوب استان کرمان تاسیس شد.

وی با بیان این مطلب که امروز شاهد خدمت‌رسانی مسئولان به نظام جمهوری اسلامی هستیم، ادامه داد: تحقق این امر با رویکرد دینی و دین محوری و چهره‌های برجسته‌ای که پرچم دین و دینداری را در این منطقه برافراشته‌اند، انجام می‌شود.

محمدجواد فدایی، استاندار کرمان نیز گفت: وجود اقوام و مذاهب در یک کشور فرصت و مزیت است

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم (شیعه و سنی) هماهنگ و همدل و همکار باشیم و سیاست دولت هم همین است؛ بیان داشت: برای حل مشکلات، میان مناطق شیعه نشین و سنی نشین تفاوتی وجود ندارد؛ موضوع دیگر بکارگیری نیروها بر اساس شایسته سالاری و کارآمدی است و دولت برای خدمت به مردم و حل و فصل مشکلات باید از نیروهای کارآمد استفاده کند و مذهب و قومیت و جنسیت و حتی سن و سال نمی تواند معیاری برای بکارگیری نیروهای کارآمد باشد

فدایی افزود: شرط آن این است افرادی که در دولت کار می کنند مسائل قومی و گروهی و جناحی و یا اعتقادات خاص مذهبی (غیرمشترکات) و…را در خدمت دخیل نکنند؛ امروز عده ای سردمدار بدعت و دنبال امیال سیاسی خود هستند لذا باید به هوش باشیم و اجازه ندهیم هیچ گروه و دولتی از این تفاوت های ظاهری استفاده کند.

 

مولوی “محمد پکیردادزهی ” امام جمعه اهل سنت شهرستان منوجان با اشاره به اینکه همه جلسات و مراسمات در این شهرستان بین شیعه و سنی یکی است، عنوان کرد: در این شهرستان تا کنون هیچ مراسمی فقط مختص شیعه یا سنی برگزار نشده بلکه همواره جلسات و مراسمات مشترکا بین شیعه و سنی است.

“محمد حجتی‌پور” فرماندار شهرستان منوجان نیز در این آئین گفت: وحدت شیعه و سنی به معنای یکی شدن نیست بلکه باید با تاکید بر مشترکات در برابر دشمن واحد ایستاد.

فرماندار شهرستان جیرفت درحاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برگزاری همایش آئین برادری را ایجاد وحدت، تعامل، وفاق ملی و منطقه‌ای میان شیعه و سنی خواند.

احمد امینی روش بیان داشت:جمع شدن سران طوایف در کنار یکدیگر و ایجاد اتحاد و همبستگی میان مذاهب و مقابله با حربه‌های تفرقه‌انگیز دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: خروجی این همایش، وحدت و همبستگی بیش از پیش برادران شیعه و اهل سنت خواهد بود که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست.