توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 22, 2018 زمان انتشار: 2:18 ب.ظ کد خبر: 3694

نشست هم اندیشی نویسندگان جنوب کرمان برگزار شد/ تصاویر

به گزارش خبرنگار نشریه و پایگاه خبری تحلیلی لوار ما حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در نشست هم اندیشی نویسندگان جنوب گفت:یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید در راستای فرهنگ و هنر راه اندازی موسسات فرهنگی و هنری است که طی دوسال اخیر در جنوب کرمان شاهد راه اندازی موسسات فرهنگی و هنری هستیم.

وی افزود: اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تمامی هنرمندان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در بحث چاپ آثار نویسندگان گفت: حمایت ازچاپ آثار نویسندگان یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است، و بنابر شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه ایران ،فقط تهران نیست، با راه اندازی کمیته خرید کتاب در کشور از طریق خریداری آثار نویسندگان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان حمایت می شود.

اسحاقی گفت:برگزاری این نشست ها و انجمن های ادبی باهدف استعدادیابی صورت می پذیرد وباید از طریق فراخوان در مدارس و محله ها استعداد یابی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:برای بیمه شدن هنرمندان هیچ گونه منعی وجود ندارد و همه هنرمندان می توانند با مراجعه به نمایندگی صندوق اعتباری هنرمندان در جنوب کرمان برای بیمه خود اقدام کنند.

اسحاقی افزود:صندوق اعتباری هنر نیز برای حمایت از هنرمندان تسهیلات ارائه می کند و متقاضیان برای دریافت تسهیلات با مراجعه به معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اقدام کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به برگزاری نشست های ادبی به صورت مداوم گفت: دوره های آموزش نویسندگی باحضور اساتید برتر در جنوب برگزار می شود .

وی تصریح کرد: با پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در حوزه طرح باز آفرینی شهری سه مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان جیرفت در محله های ،کلرود،کهوروئیه و صاحب آباد در حال ساخت است و ان شالله با بهره برداری این مجتمع های فرهنگی و هنری از مشکلات هنرمندان جنوب کرمان کاسته شود .

همچنین محمدرضا براهام رئیس انجمن اهل قلم جنوب کرمان در این نشست گفت:۱۵۴ نویسنده عضو انجمن های اهل قلم جنوب کرمان هستند.

وی افزود:در جنوب نویسندگان پر افتخاری داریم که با چاپ آثار و با شرکت و برنده شدن در جشنواره های مختلف این مهم را به اثبات رسانده اند.

رئیس انجمن اهل قلم جنوب کرمان با بیان اینکه نویسندگان انسان های کم توقعی هستند از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خواستار حمایت نویسندگان شد.

در این نشست تعدادی از نویسندگان نظرات انتقادات و پیشنهادات خود را بیان و برخی از نویسندگان نیز داستانهای جذاب خود را به زیبایی ارائه کردند.

در پایان این مراسم پوستر نشست هم اندیشی داستان نویسان جنوب کرمان رونمایی و از معصومه اصغری برگزیده جشنواره شعر پریسکه عاشورایی از شهرستان عنبرآباد تجلیل شد.

یاد آور می شود:نشست هم اندیشی نویسندگان جنوب کرمان باحضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و جمعی از نویسندگان منطقه جنوب در سالن اجتماعات نمایندگی بیمه ایران در شهرستان جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام/
مژگان سنجری

خبرنگار نشریه و پایگاه خبری تحلیلی لوار ما

  

تصاویر: کیوان براهام