توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 27, 2018 زمان انتشار: 7:51 ق.ظ کد خبر: 3336

شب شعر عاشورا و دفاع مقدس در جنوب کرمان برگزار شد/ تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی لوار، سرهنگ استایی فرمانده سپاه پاسداران شهرستان جیرفت در مراسم اولین شب شعر عاشورا و دفاع مقدس جنوب کرمان که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد، انجمن شعر جنوب و انجمن شعر آئینی برگزار شد،گفت:اگر در شرایط کنونی که امکانات رفاهی و آسایشی فراهم است از هر کدام از ما بخواهند که برای ادامه خدمت به مناطق خوزستان و اهواز برویم بخاطر شرایط سخت اقلیمی با اکراه و با اجبار خواهیم رفت.

وی افزود:اما در زمان جنگ هیچ کدام از این امکانات رفاهی کنونی (سرمایشی) نبود، ایثار گران چه کردند که آن شرایط سخت را چنان دلربا کردند که زن و مرد پیر و جوان و همه مشتاق رفتن به این سرزمین های مقدس بودند.

سرهنگ استایی تصریح کرد:بعداز چندین سال از گذشت جنگ تحمیلی هنوز برای بازدید به این سرزمین می رویم چنان جذابیت دارد که هرگز از یاد ما بیرون نخواهد رفت شهدا و ایثارگران و جانبازان چه کردند که این جذابیت را بوجود آوردند.

فرمانده سپاه پاسداران جیرفت گفت:دفاع مقدس یک گنجینه عظیم است که باید استخراج شود و برای نسل های آینده بماند.

وی ضمن تشکر از عوامل برگزاری مراسم افزود:کسانی که در حوزه فیلم، تئاتر، شعر،نویسندگی و… در باب دفاع مقدس زحمت می کشند دست مریزاد دارد و مدیران و مسئولان ما باید بیشتر به این سمت حرکت کنند.

استایی اظهار کرد:امنیت و اقتداری که در کشور وجود دارد مرهون خون شهدا و رشادت های جوانان هشت سال دفاع مقدس است نگذارید و نگذاریم این ارزش ها و آرمان ها دفن شوند.

فرمانده سپاه پاسداران جیرفت با بیان اینکه این پدر و مادرها چطور فرزندان شان را تربیت کردند که این ارزشها را ساختند تصریح کرد:از تمام مسئولان خواهش داریم در حوزه دفاع مقدس بیشتر کار کنند تا این آرمان ها را همیشه زنده نگه داریم.

در مراسم شب شعر عاشورا و دفاع مقدس جنوب کرمان که چهار شنبه ۴ مهر ۹۷ با حضور محمد سعید میرزایی شاعر معاصر کشور ،علاقه مندان و شاعران جنوب در شهرستان جیرفت برگزار شد شاعران سروده های زیبای خود را در زمینه عاشورا و دفاع مقدس ارائه کردند و در پایان از شاعران جنوب کرمان تجلیل به عمل آمد.

مژگان سنجری؛ خبرنگار نشریه و پایگاه خبری تحلیلی لوار

تصاویر: محمدرضا براهام