با 6 طرح کارآفرینی:
توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 30, 2019 زمان انتشار: 11:30 ق.ظ کد خبر: 6033

زهرا ایزدی دختری که از هر انگشتش پنج هنر می بارد

زهرا ایزدی متولد سال ۱۳۷۵ دختری امروزی با تفکر انقلابی و جهادی بعنوان الگویی برای دختران دهه هفتاد و هشتاد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، خانم ایزدی دختری امروزی و بروز بوده که با طرز تفکر جهادی و انقلابی توانسته گام های مثبتی در بخش های مختلف بویژه طرح های نوین بر دارد لذا می توان این دختر را بعنوان الگویی برای دیگر دختران معرفی کرد.

*

دختر متولد هفتاد و پنجی که از هر انگشتش پنج هنر می بارد

زهرا ایزدی یزدان ابادی اهل شهرستان زرند با فعالیت در ۲۵ رشته، دختر متولد هفتاد و پنجی است که از هر انگشتش پنج هنر می بارد.
زهرا ایزدی یزدان ابادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه متولد سال ۱۳۷۵ از شهرستان زرند بوده و هم اکنون دانشجوی علوم پزشکی جیرفت در رشته مهندسی بهداشت و محیط است، اظهار داشت: ارایه ۶ طرح کارآفرینی، دبیر کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، گوینده، فعال دانشجویی(اردوهای جهادی)، مجری، ورزشکار، خبرنگار سایت خبری مفتاح، نقاش، بازیگر، فعال طب سنتی، سفیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی، مدرس زبان خارجه، دبیر انجمن علمی مهندسی بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دبیر سرویس رادیو مفتاح جیرفت، عضو گویندگان وزارت قرآن و عترت، عضواستعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سفیر فرهنگی هشتمین و نهمین جشنواره سیمرغ تهران، مدرس دوره کارآفرینی وطراح نشریات، سفره عقد و دیزاین اداری از جمله رزومه کاری من است.
وی رمز موفقیت خود را توکل بر خدا، دعای خیر والدین و انرژی مثبت خود عنوان کرد و گفت: همواره تلاش و کوشش را با رمز توکل بخدا سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ام و با لطف خداوند متعال در هر زمینه ای که قدم بر داشته ام موفق بوده ام.

*
۶ طرح کارآفرینی از دختر دهه هفتادی

دختر دهه هفتادی اظهار داشت: ۶طرح کار افرینی در زمینه تولید قهوه خرمایی، پمادعقب گزیدگی، کلاه برای درمان شپش سر، قرص گیاهی مشابه رانی تیدین و داروی بوییدنی برای آرامش و رفع استرس را اجرا و در حال ثبت اختراع هستم.

زهرا ایزدی یزدان ابادی به تشریح طرح های کارآفرینی خود پرداخت و گفت: طرح کار افرینی تولید قهوه خرمایی در سومین دوره استاراپ ویکند کرمان ارایه و جز رتبه های برتر انتخاب و همچنین در این دوره موفق به جذب اسپانسر شد.
وی طرح تولید قهوه خرمایی را نتیجه تحقیق و بررسی در تفسیرآیات قران کریم و احادیث برشمرد و افزود: حضرت علی(ع) فرمودند تمام خواص خرما در هسته جویا شوید لذا با قرار دادن این اصل، سه سال بر روی این طرح کار کردم و انرژی زایی مشابه عملکرد کافئین تولید کردم تا افراد شب کار برای شب زنده داری و کمک برای درمان دیابت و سنگ کلیه از این محصول استفاده کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون این طرح در حال ثبت اختراع بوده و چندین پیشنهاد برای تجاری سازی محصول ارایه شده که در حال بررسی است.
ایده پرداز خلاق دهه هفتادی به ایده ساخت پماد برای درمان عقب گزیدگی اشاره کرد و گفت: این ایده را در اردوهای جهادی به مناطق محروم جنوب کرمان با توجه به تعداد زیاد عقرب گزیدگی انتخاب کردم و یکسال در این طرح وقت گذاشته ام.
وی افزود: این طرح هم اکنون با مشارکت دکتری حشره شناسی و داروسازی در حال بررسی و ایده است.
وی تصریح کرد: ایده این طرح را از کتب طب سنتی قدیمی و با اطلاعات تکمیلی اینترنت انتخاب کردم.
دانشجوی رشته مهندسی بهداشت و محیط علوم پزشکی جیرفت از طرح پکیج نابود کننده شپش پرده برداشت و گفت: ساخت کلاه برای درمان شپش پس از ۱۷ماه ساخته و ایده ساخت این کلاه با توجه به مشکلات زندگی دانشجویی دختران به ذهنم خطور کرد و هم اکنون در وضعیت ثبت اختراع است.
دختر دهه فتادی به ساخت قرص گیاهی مشابه عملکرد رانی تیدین برای درمان درد معده و روده اشاره و تصریح کرد: ایده این طرح را از یک حدیث امام رضا(ع) با استفاده از سنجت دنبال کردم.
وی ادامه داد: طرح ساخت این قرص گیاهی طی چهار ماه انجام و بر روی اعضای خانواده خودم امتحان کردم.
ایزدی ساخت داروی استنشاقی برای آرامش را تجربه شخصی خود از استرس کنکور عنوان کرد و گفت: ساخت داروی بوییدنی متشکل از عصاره های گیاهان دارویی از طریق تنفس دم و بازدم که موجب آرامش اعصاب و کاهش استرس، طی هفت ماه با استناد به احادیث قرآنی انجام و هم اکنون در مرحله ثبت اختراع است.
***
هنر استفاده از مواد دور ریختنی
دانشجوی رشته مهندسی بهداشت و محیط علوم پزشکی جیرفت نقطه مثبت طرح های خود را استناد به آیات قرآن و احادیث و استفاده از مواد دور ریختنی است.
وی تصریح کرد: استفاده از هسته خرما، تاج خروس و دیگر عناصر اصلی تشکیل دهنده طرح ها با اصل استفاده از مواد دور ریختنی شکل گرفته تا کمترین هزینه انجام شود.
وی با بیان اینکه هیچ چیز دنیا بی حکمت آفریده نشده است، اظهار داشت: تلاش و کوشش با چاشنی ایده پردازی و کار تیمی منسجم می تواند نتیجه بسیار خوبی در برداشته باشد آن جنان که امروز من در طرح های خود می بینم لذا این اصل را به کارآفرینان توصیه می نمایم.
وی ادامه داد: در تمامی طرح ها با مشورت تخصصی اهل فن اصول را پیش بردم و در این بین آزمایشات زیادی را انجام داده ام.
***
هنرهای دختر دهه هفتادی
دختر دهه هفتادی از برگزاری دوره های کارافرینی در دبیرستان دخترانه شاهد زرند خبر داد و گفت: ۱۰ کارگاه برگزار کردم که در این کارگاه ها بر اساس ظرفیت منطقه و توانایی گروه هدف طرح های کارآفرینی ارایه شد.
وی خصوصیت بارز خود را فن بیان و مجری گری عنوان کرد و گفت: اجراهای زیادی داشته ام و این هنر خود را در دوره های آموزشی فن بیان به علاقمندان در شهرستان محل سکونتم زرند ارایه کرده ام.
وی با بیان اینکه مجری گری را از دوران دبستان در مدرسه آغاز کرده ام، افزود: بدون رفتن به کلاس اجرا کردم و اجراهای زیادی در سطح شهر و دیگر مناطق استان کرمان داشته ام.
ایزدی رشته فعالیت ورزشی خود را کاراته عنوان کرد و گفت:از دبستان علاقه به کاراته داشتم ولی به دلیل حساسیت و مخالفت والدین ازآموزش این رشته ورزشی محروم شدم ولی در دوره راهنمایی با تهیه سی دی های اموزشی این ورزش را فرا گرفتم و هم اکنون در شرف گرفتن کمربند قهوه ای هستم، در حال حاضر کمربند بنفش دارم.
وی نقاشی را از هنرهای دیگر خود بر شمرد و گفت: بدون رفتن به کلاس نقاشی این هنر را فرا گرفتم و با کسب مقام اولی شهرستان متوجه ظرفیت هنری خود شدم و در دوران دبیرستان سه مقام استانی را کسب کردم.
وی افزود: با مشارکت بسیج دوره های آموزش نقاشی را از طرف پایگاه زینبیه زرند به مدت ۲ سال در این شهرستان طی برنامه های تابستانه برگزار می کنم.

ایزدی از هنر بازیگری خود پرده برداشت و گفت: طرم اول دانشگاه در تست بازیگری موفق شدم و در فیلم دختر چیل فیلح عاشقانه نقش بازی کردم و این فیلم برای جشنواره سیمرغ کار شد.
وی به هنر طراحی خود اشاره و تصریح کرد: با توجه به ذوق و هنری که دارم پس از فرا گرفتن دورهای طراحی هم اکنون در زمینه طراحی نشریات، سفره عقد، جشن ها و مراسمات، چیدمان اداری و منزل و ماشین عروس فعالیت می کنم.
دانشجوی رشته مهندسی بهداشت و محیط علوم پزشکی جیرفت از تدریس زبان با شیوه آهنگ و شعرسازی خبر داد و گفت: در موسسه آوید جیرفت برای رده سنی کودکان پنج تا هفت سال تدریس زبان انگلیسی با سبک اهنگ و شعر سازی اموزش می دهم و عملکرد خوبی در دانش آموزان و نظر مثبت والدین دانش آموزان داشته ام.
وی فعالیت در طب سنتی را ثمره هدیه کتاب طب سنتی توسط پدر در دوران تحصیلی راهنمایی برشمرد و اظهار داشت: طی یک تابستان این کتاب را مطالعه و در حین مطالعه آزمایشاتی را پنهانی بر روی اعضای خانواده و خودم انجام دادم.
دختر دهه هفتادی به دیگر افتخارات خود اشاره و تصریح کرد: ۲ سال سفیر فرهنگی هشتمین و نهمین جشنواره سیمرغ تهران در سال های ۱۳۹۵-۱۳۹۶، عضو گویندگان وزرات قرآن و عترت، دبیر انجمن علمی مهندسی بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دبیر کمیته تحقیقات دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دبیر سرویس رادیو مفدا جیرفت، عضو خبرنگاران سایت خبری مفدا، عضو استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و فعال دانشجویی(اردوهای جهادی) از افتخارات اینجانب است که با توکل بر خداوند متعال، دعای والدین و تلاش و کوشش بدست آوردم.