به همت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:
توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 28, 2019 زمان انتشار: 8:20 ق.ظ کد خبر: 5712

خبرنگاران جنوب کرمان تجلیل شدند/تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار «اصغر مکارم » در مراسم تجلیل از خبرنگاران جنوب کرمان، که در مجتمع گلسنگ جبالبارز برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت گفت: خبرنگاری عشق است و خبرنگار باید واقعیت های جامعه را انعکاس دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید خدمات نظام را به اطلاع مردم برسانند تا امید در جامعه افزایش یابد.
وی، اظهار داشت: طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۹۷ درصد داروها تولید داخلی است.
مکارم، افزود: از سال ۹۳ تاکنون ۲۰۰ پروژه در حوزه بهداشت و درمان جنوب کرمان پیش بینی شده است که در حال حاضر ۶۰ درصد این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ادامه داد: امروز ۴ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد تومان در رودبار جنوب افتتاح شد.
وی، اضافه کرد: این پروژه ها شامل پایگاه ۱۱۵ روستای پنگ با اعتبار تجهیز ۱ میلیارد ریال و اعتبار نگهداری ماهانه ۳۰۰ میلیون ریال، اختصاص یک دستگاه آمبولانس به ارزش ۱۲۶ میلیارد ریال، بخش تالاسمی بیمارستان سیدالشهدا با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
مکارم، ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز، امروز چهارصدمین خانه بهداشت در جنوب کرمان و روستای طراده از توابع شهرستان رودبار جنوب با اعتبار ۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، تصریح کرد:علی رغم کمبود امکانات در جنوب کرمان، اما استعدادهای درخشانی در این دانشگاه داریم که موجب شده دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جزو ۸ دانشگاه برتر شود.
وی، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، در رشته های تخصصی قبول شدند.
مکارم، بیان داشت: جازموریان یکی از خاستگاه های پشه مالاریاست که خوشبختانه با تمهیدات بهداشتی بیماری مالاریا ریشه کن شده است.