توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 10, 2019 زمان انتشار: 4:08 ب.ظ کد خبر: 6652

تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت در جیرفت/ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، «سید حسین طیبی»، در مراسم برگزاری دهمین جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت که در سالن مداحی پور جیرفت برگزار شد، گفت: جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت هر ساله به پاس حضور رهبری در دوران تبعید به این منطقه، از سوی موسسه فرهنگی هنری یادمان ولایت برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بیان داشت: شعر یکی از الطاف اللهی است که در وجود برخی نهادینه شده است.
وی، اظهار داشت: یکی از وظایف شاعران در طول تاریخ، روشنگری بوده است که یکی از اهداف برگزاری مراسم امشب نیز همین مهم است.
طیبی، خاطرنشان کرد: شاه کلید پیروزی جامعه در برابر دشمنان اطاعت از رهبری است و برای داشتن آینده روشن، باید از رهنمودهای مقام معظم رهبری پیروی کرد.
شایان ذکر است؛ شامگاه امشب در آئین برگزاری دهمین جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت، از سوی هیئت داوران بیانیه جشنواره قرائت شد و از برگزیدگان این جشنواره با اهدا لوح جشنواره و جوایزی تجلیل شد.

 «علیجان سلیمانی»، در حاشیه برگزاری دهمین جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت، گفت: یکهزار و ۱۲۷ اثر از شاعران سراسر کشور با موضوع ولایت و رهبری و ایثار و شهادت به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت ارسال شد.
دبیر تخصصی دهمین جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت، افزود: از این تعداد ۶۰ اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافت که هیئت داوران پس از بررسی، ۶ اثر را در بخش های ولایت و رهبری و ایثار و شهادت به عنوان آثار منتخب برگزید.
وی، ادامه داد: از آثار منتخب ۳ اثر در بخش ولایت رهبری و ۳ اثر در بخش ایثار و شهادت انتخاب شدند.
سلیمانی، اطهار داشت: همچنین هیئت داوران ۴ اثر در بخش ایثار و شهادت را به عنوان آثار قابل تقدیر انتخاب کرد.
دبیر تخصصی دهمین جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت، عنوان داشت: در بخش ولایت رهبری به ترتیب محمد زاری از دلیجان، اسماعیل احمدی از عنبرآباد و زهرا سعادتی از کاشان رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.
وی، افزود: مریم کرباسی از نجف آباد، رضا نیکوکار از رشت و فاطمه بیرانوند از تهران به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم بخش ایثار و شهادت این جشنواره شدند.
سلیمانی، در ادامه افزود: از سوی هیئت داوران اسماعیل ملایی از عنبرآباد، عبدالرضا آهوزرین از رودبار جنوب، مهدیه سیدی و عباس سیفعلی پور از جیرفت به عنوان قابل تقدیر ها انتخاب شدند.
شایان ذکر است؛ آقایان علیجان سلیمانی، سید علی میرافضلی و میلاد عرفان پور داوران دهمین جشنواره سراسری شعر فارسی یادمان ولایت هستند.