در ویژه برنامه پاسداشت هفته دفاع مقدس:
توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 30, 2019 زمان انتشار: 7:50 ب.ظ کد خبر: 6044

تجلیل از احمد یوسف زاده آزاده سرافراز و پرافتخار جنوب کرمان / تصاویر

در ویژه برنامه پاسداشت هفته دفاع مقدس؛ مراسم تجلیل از حاج احمد یوسف زاده -آزاده سرافراز،نویسنده ،شاعر و روزنامه نگار برگزار گردید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار در سالن گفت :این یک توفیق است که بتوانیم برنامه های فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس برگزار کنیم و در کنار آن از فرزند جنوب کرمان آزاده سرافراز حاج احمد یوسف زاده تجلیل داشته باشیم.
در ادامه این مراسم دکتر عبدالرضا دانشور شاعر و پژوهشگر با اشاره به تاثیر حضور هنرمندان در جنگ و بعد از آن ،به بررسی تقریظ های مقام معظم رهبری بر کتاب های مختلف پرداخت و گفت :مقام معظم رهبری یازده تقریظ نوشته اند و ما به بررسی اینها می پردازیم ؛وقتی مقام معظم رهبری درباره کسی در ادبیات سخن می گوید ، یعنی یک محقق و کسی که ادبیات را می شناسد و آثار برتر ادبی را مطالعه کرده اند نظر داده است و حایز اهمیت است .
دانشور بیان داشت : با بررسی این تقریظ متوجه میشویم که بیست و سه نفر یک اثر ادبی دارای شیوای کلام و جاذبه های ادبی است .
دکتر دانشور اظهار داشت :اکثر نویسندگان بزرگ جهان خود را در جنگ نشان داده اند و احمد یوسف زاده کار بزرگی کرده است که خاطرات جنگ را نوشته است ؛او مانند یک ققنوس در جنگ سوخته است از بین رفته است و دوباره زنده شده است .
در مراسم پایانی این برنامه احمد یوسف زاده ضمن بیان خاطرات از بازخورد چاپ آثارش در جامعه گفت :اهمیت پرداختن به ادبیات دفاع مقدس یکی از ضروریات فرهنگ و ادب است.
یوسف زاده در ادامه گفت :امیدوارم هر آزاده ای ،هر رزمنده ای یک کتاب خاطرات داشته باشد تا الگوهایی برای جوانان داشته باشیم .

وی افزود:آنان که شهدای حرم شده اند بدون شک کتابهای دفاع مقدس را خوانده بودند و این نتیجه ادبیات دفال مقدس است .
شایان ذکر است در این مراسم فرمانداران شهرستانهای ،جیرفت ،کهنوج،عنبرآباد ،رودبار جنوب ،مسئولین ادارات ،اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه حضور داشتند و از برنامه های فرهنگی این مراسم ،اجرای گروه سرود کانونهای مساجد،شعرخوانی توسط شاعران شاخص ،خاطره گویی و روایت های از جنگ توسط رزمندگان و جانبازان دوران جنگ می توان اشاره کرد.

در این ویژه برنامه نیز از پوستر جشنواره سراسری یادمان ولایت رونمایی شد