توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 29, 2018 زمان انتشار: 9:55 ق.ظ کد خبر: 2659

بهره برداری از ۴ سامانه دیجیتال تلویزیونی و رادیویی در جیرفت / تصاویر

با حضور فرماندار جیرفت، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، مدیرکل صدا وسیمای مرکز کرمان و مسئولان محلی، چهار سامانه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی در روستاهای رضی آباد دلفارد ،سربیژن ساردوییه،گِوِر و سه دران شهرستان جیرفت به بهره برداری رسید.

به گزارش لوار ، مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان درباره افتتاح این سامانه های دیجیتال گفت: با بهره برداری از این سامانه های دیجیتال بیش از ۱۰ هزار نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

علیرمضانی با بیان اینکه اکنون ۹۴ درصد ضریب پوششی شبکه های دیجیتال در استان است افزود : با توجه به اینکه ۶درصد باقی مانده مربوط به مناطق کوهستانی است افزود:کارشناسان معاونت فنی صدا و سیمای مرکز کرمان ، با راه اندازی فرستنده های با قدرت حجم زیادی از مناطق را پوشش می دادند که با توجه به کوهستانی بودن مناطق و پراکندگی جمعیت از این پس این روند با کندی صورت می گیرد .

وی با بیان اینکه برای راه اندازی هر یک از سامانه های دیجیتال در بخش ساردوییه ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است گفت: این سامانه ها با مشارکت فرمانداری شهرستان و صدا و سیما تامین و به بهره برداری رسیده است .

مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان گفت: ۲۰روستا و آبادی در شهرستان جیرفت باقی مانده است که امیدواریم تا پایان امسال با مشارکت مسوولان محلی و نماینده مردم در مجلس این مناطق هم به سامانه های دیجیتال مجهز شوند.

احمد علیرمضانی از فرماندار جیرفت خواست با تامین اعتبار نیمی از هزینه ی راه اندازی ۱۹سامانه دیجیتال در شهرستان جیرفت ، زمینه تامین اعتبار از طریق صداوسیما را نیز فراهم کند.

در این آیین حجت الاسلام جهانبانی امام جمعه ساردوئیه و نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان به دلیل توجه به تجهیز سامانه های دیجیتال در این شهرستان تشکر کرد./ صدا و سیما