با حضور‌ ریاست محترم جمهور به صورت ویدئو کنفرانس:
توسط: لوار ما
تاریخ: فوریه 2, 2023 زمان انتشار: 4:51 ب.ظ کد خبر: 14233

۵۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس درس در استان کرمان به بهره‌برداری رسید

صبح روز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در دومین روز از دهه‌ی مبارک فجر طی مراسمی با حضور ریاست محترم جمهور حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و وزیر محترم آموزش و پرورش، ۱۱۰۰ پروژه‌ی آموزشی و پرورشی در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، این مراسم در استان کرمان با حضور رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش، علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، علی‌رضا علی‌نقی‌پور رئیس هیئت‌مدیره‌ی صنایع مس شهید باهنر، جمعی از مسئولان، مردم و اصحاب رسانه محل مدرسه‌ی ۶ کلاسه‌ی صنایع مس شهید باهنر واقع در شهر راین برگزار و ۵۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس آموزشی در استان به صورت نمادین افتتاح شد.

بر پایه‌ی این گزارش مدرسه‌ی ۹ کلاسه‌ی صنایع مس شهید باهنر راین با ۸۱۸ مترمربع زیربنای آموزشی در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و حصاری به طول ۳۲۰ متر با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با مشارکت اتاق بازرگانی کرمان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین و تبریک ایام‌الله دهه‌ی فجر، گفت: به یاری خداوند متعال، در دهه‌ی مبارک فجر ۵۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان کرمان افزوده خواهد شد.

وی افزود: از همکاران خودم در مجموعه‌ی نوسازی مدارس و هم‌چنین از پیمانکار محترم این پروژه به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی و خالصانه‌ای که انجام داده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

مدیرکل نوسازی مدارس با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم، اظهار داشت: عملیات احداث این مدرسه در سال ۹۲ آغاز شده بود و سرانجام در سال ۱۴۰۱ در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری رسید.

این مدرسه با اعتباری بالغ بر شش و نیم میلیارد تومان با ۹ فضای آموزشی و کارگاهی برای مقطع متوسطه احداث شده است. هم‌چنین بحث آسفالت این مدرسه از محل اعتبارات قیر رایگان استان انجام شده است.