رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت :
توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 5, 2018 زمان انتشار: 7:55 ق.ظ کد خبر: 1242

۴ مرکز جامع خدمات سلامت و ۹ خانه بهداشت در عنبرآباد آماده تجهیز و بهره برداری است/ ۴۰ تصویر

به گزارش لوار جنوب، دکتر ایمان قاسم زاده به همراه اعضای هئیت رئیسه این دانشگاه در بازدید از پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: بازدید از تمام شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه را در دستور کار قرار داده ایم تا مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان منطقه را از نزدیک ببینیم و با توجه به توان دانشگاه و بر اساس اولویت این مشکلات برطرف کنیم تا زمینه رفاه و آسایش مردم منطقه بیش از پیش فراهم شود.
وی با اشاره به وسعت شهرستان عنبرآباد و پراکندگی جمعیت آن که خدمترسانی در حوزه بهداشت و درمان به این جمعیت از اهمیت برخوردار است، تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشتی در شهرستان عنبرآباد وضعیت خوب و مناسبی دارد اما در حوزه درمانی در ارائه خدمات کمبودهایی وجود دارد که مهمترین آن نبود یک مرکز درمانی مناسب است.
دکتر قاسم زاده با اشاره بر لزوم پرداختن به حوزه درمان عنبرآباد افزود: عملیات احداث بیمارستان عنبرآباد از سالهای قبل اغاز شده است با توجه به کندی روند احداث ان پیگیر هستیم ساختمان از مسکن و شهرسازی تحویل بگیریم تا عملیات ساخت توسط دانشگاه با سرعت بیشتری انجام و تکمیل و تجهیز شود.
وی خاطرنشان کرد: بازدیدی که از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان عنبراباد داشتیم اقدامات زیادی در راستای ارائه خدمت به مردم انجام شده است که احداث سه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی اماده بهره برداری در عنبراباد از جمله این اقدامات است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه فضای فیزیکی جدید ۳ مرکز جامع خدمات سلامت در عنبرآباد آماده بهره برداری است و مرکز جامع خدمات سلامت گمرکان نیز راه اندازی میشود، گفت: این ۴ مرکزجامع خدمات سلامت با اعتباری بیش از ۶ میلیارد ریال تجهیز و راه اندازی میشوند.
قاسم زاده با بیان اینکه در شهرستان عنبرآباد۵۹ خانه بهداشت مصوب داریم که از این تعداد ۴۳ خانه بهداشت فعال هستند، عنوان داشت: در حال حاضر ۹ خانه بهداشت در عنبرآباد آماده بهر برداری هستند.
وی با بیان اینکه همواره تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و رفع کمبود فضای فیزیکی در حوزه بهداشت و درمان از اولویت در مناطق محروم است، افزود: با توجه به نیاز شهرستان عنبرآباد راه اندازی یک آزمایشگاه مجهز در راستای خدمت به مردم در اولویت قرار دارد.
اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در بازدید از مراکز بهداشتی شهر مردهک ابتدا بر گلزار شهدای گمنام این شهر حاضر شدند و به شهدای اسلام ادای احترام نمودند.
همچنین ، مراکز جامع خدمات سلامت مردهک، گمرکان، کوشکمور، دائمک،حجت اباد و خانه بهداشت تیغ سیاه و … مورد بازدید قرار گرفت.
نود و ششمین جلسه هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بعد از یک روز پرکار و بازدید از مراکز بهداشتی درمانی عنبرآباد با حضور نادر ملایی فرماندار عنبرآباد در شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد