رییس کانون شاعران آیینی استان کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: مرداد 18, 1403 زمان انتشار: ۹:۵۸ ب٫ظ کد خبر: 19023

کیفیت و کمیت شعر آیینی کرمان در وضعیت اثرگذاری قرار دارد

محمدعلی عرب نژاد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی لوار ما به مناسبت ایام محرم و صفر به تشریح محتوا و درون‌مایه شعر آیینی کرمان پرداخت.

پایگاه خبری تحلیلی لوارما/ رییس کانون شاعران آیینی استان کرمان گفت: خوشبختانه آنچه که در قالب و محتوا و مضامین شعر آیینی کرمان و در آثار شاعران کرمانی مشاهده می‌کنیم مضامینی به روز و نوین و روان است به‌ شکلی که واژگان بکار رفته در سروده‌ها، در کنار موضوع دارای موضعِ و پیام هستند و این اتفاق مبارک و ارزشمندی‌ست.
عرب نژاد با اشاره به سبقه‌ و تاریخ منحصربفرد شعر آیینی و نام بردن از شاعرانی چون فواد کرمانی تصریح کرد: کرمان و کرمانی در تاریخ خود و در حوزه‌ی ادبیات، بویژه ادبیات آیینی حرف‌های فراوان برای گفتن دارد و این پیشینه، طبیعتا تاثیر خود را بر اندیشه و نگاهِ شاعران عصر کنونی نیز گذاشته است.
دبیر اولین کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور گفت: کرمان توانست با طبع بلند و قلمِ رسای شاعران خود در سال‌های اخیر شعر دیار کریمان را در سطح ملی معرفی کند و برگزاری اولین کنگره موفق منطقه‌ای و درخواست برای تداوم این کنگره، گواهی متقن بر این مدعاست.
محمدعلی عرب نژاد خاطرنشان کرد: با این حرکت و تغییر محسوسی که در سنوات اخیر در شعر کرمان مشاهده می‌شود قطعا و بدون تردید به زودی، شاهد تولید و نشر آثار ارزشمند و ماندگار بیشتری از شاعران کرمانی خواهیم بود.