توسط: لوار ما
تاریخ: مرداد 1, 1403 زمان انتشار: ۷:۱۵ ق٫ظ کد خبر: 18839

چراغ سینما در شهرستان های کهنوج و رودبارجنوب روشن می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از راه اندازی سینما در شهرستان های جنوبی خبر داد و گفت: سالن مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های کهنوج و رودبارجنوب در راستای ارتقای فضاهای نمایشی کشور به سینما تبدیل می شوند.

پایگاه خبری تحلیلی لوارما/حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های کهنوج و رودبارجنوب در راستای ارتقای فضاهای نمایشی کشور به سینما تبدیل می شوند.
وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته فی مابین این اداره کل و معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای شهرستان های کهنوج و رودبارجنوب در حال تجهیز و راه اندازی هستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: پس از سال ها محرومیت، شهرستان های جنوب کرمان از داشتن سالن سینما در راستای ارتقاء فضاهای نمایشی کشور، سالن های نمایش قابل تبدیل به فضای نمایش سینمایی به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امکانات پخش دیجیتال سینما تجهیز می گردند.
وی با بیان اینکه سالن های آمفی تئاتر مجتمع های فرهنگی و هنری امام رضا(ع) رودبارجنوب و شهید میثم کهنوج نیز مشمول حمایت های وزارت ارشاد شد، گفت: در تیرماه سال جاری بهره برداران این سینماها براساس قوانین و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین و قرارداد فعالیت منعقد گردید و هم اکنون نیز تجهیزات لازم در حال نصب می باشد که بزودی راه اندازی و افتتاح می گردند و با جذب فیلم های روز اکران سینماهای کشور به طور رسمی فعالیت خود را در این شهرستان ها شروع می‌نمایند.
وی با بیان اینکه سالن سینما تمامی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان های جنوبی نیز تجهیز و راه اندازی می شوند، تصریح کرد: توسعه و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری یکی از رویکردهای اصلی این اداره کل است، به همین منظور سینماهای جنوب کرمان با تجهیزات کامل از جمله سیستم صوت، نور و پرده سینما تکمیل و آماده ارائه خدمات به مردم جنوب کرمان می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه بعضی از شهرستان های جنوبی تاکنون از وجود سینمای ثابت بی بهره بودند و فقط سینمای سیار به صورت محدود فعالیت می کرد، گفت: با تجهیز مجتمع های فرهنگی هنری جنوب کرمان به امکانات روز سینما، مردم این منطقه می توانند فیلم های روز سینمای ایران را همزمان با سینماهای سطح کشور در این مجتمع ها به تماشا بنشینند.
وی با بیان اینکه سینما در این منطقه مورد توجه ویژه مردم و علاقه‌مندان قرار دارد، افزود: جنوب کرمان یکی از منطقه های مستعد کشور در عرصه فرهنگ و هنر به ویژه هنر سینما است و ما شاهد درخشش آثار تولیدی هنرمندان این دیار در عرصه ملی هستیم.
گفتنی است، با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس تفاهم نامه صورت گرفته با سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر تمامی سالن های مجتمع های فرهنگی و هنری جنوب کرمان از جمله جیرفت، کهنوج، رودبارجنوب، عنبرآباد، منوجان و قلعه گنج به امکانات کامل سینمایی تجهیز خواهند شد.