پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 30, 2022 زمان انتشار: 8:21 ق.ظ کد خبر: 13481

پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مناسبت روز پرستار

دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پیامی فرا رسیدن هفته پرستار و میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار را به جامعه پرستاری تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، متن پیام به این شرح است:
به نام خدا

در هفته ای قرار داریم که به برکت میلاد بزرگ بانوی صبر و شکیبایی، هفته پرستار نامگذاری شده است و روز میلاد پربرکت ایشان به نام روز پرستار.

فرا رسیدن هفته پرستار و روز میلاد حضرت زینب(س) را خدمت پرستاران بزرگوار، کسانی که خدمت به خلق را بزرگترین افتخار خود می دانند تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

حرفه پرستاری ارزش و جایگاه والایی دارد، این حرفه تنها مراقبت از علائم حیاتی بیمار نیست بلکه دمیدن روح زندگی در تن رنجور بیمار، وزش نسیم محبت و جاری کردن زلال امیدواری در جسم خسته بیمار است.

همراهی و ایثار جامعه پرستاری بر کسی پوشیده نیست و همگان از آن اطلاع دارند به خصوص در چند سال اخیر در جنگ میان انسان و ویروس منحوس کرونا، پرستاران از رزمندگان این جنگ نابرابر بودند که برای بهبود حال بیماران از جان خود گذشتند و هر خطری را به جان خریدند و متاسفانه در این راه عزیزانی جان خود را از دست دادند که یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی می داریم.

از زحمات و تلاش های جامعه صبور پرستاری قدردانی می کنم و امیدوارم بتوانیم مطالبات و خواسته های این قشر سختکوش را عملیاتی کنیم.

توفیق و ارتقای روزافزون مقام و منزلت همه پرستاران خدوم و پرتلاش را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.