با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور:
توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 12, 2018 زمان انتشار: 10:38 ب.ظ کد خبر: 1439

همایش اتحاد و همدلی در جیرفت برگزار شد/ ۳۶ تصویر +جزئیات

به گزارش لوار جنوب ، با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور ، استاندار کرمان ، فرمانداران جیرفت و عنبراباد ف نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و همراهی پرشور مردم ، همایش اتحاد و همدلی در جیرفت برگزارشد.
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور عصر امروز در همایش اتحاد و همدلی در جیرفت اظهار‌داشت: جنوب کرمان دارای مردمانی با فرهنگ و سلحشور است و مردم جنوب کرمان در همه حوزه‌ها حضور داشتند و از کشور دفاع کردند.

وی بیان کرد: در زمانی که کشور ایران دچار مشکلاتی شده است حضور رزمندگان شجاع استان کرمان و به‌ویژه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از کشور اسلامی دفاع کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم جیرفت و عنبرآباد در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و اساسی داشته و در جبهه‌های حق علیه باطن تلاش کردند گفت: در تاریخ ایران تنها جنگی که با پیروزی ختم شده است ۸ سال دفاع مقدس بود که با فداکاری و از خود گذشتگی به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه نبرد ما امروز نبرد اقتصادی است و مردم به نوعی دیگر نیز در حال نبرد هستند تصریح کرد: توطئه‌هایی علیه ایران شده است اما دشمن ما در موضوع تحریم‌های هسته‌ای با همکاری مسئولان کشوری موفق نشد به مقصد برسد.

امیری با اشاره به اینکه دشمن هر روز در صحنه‌های بین‌المللی مشکلاتی برای ما فراهم می‌کند اما با حمایت مردم به شکست منجر می‌شود افزود: امروز با کمک سرلشکر قاسم سلیمانی هیچکس نمی‌تواند برای کشور ما مشکل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند خلایی در کشور ایجاد کند و هیچکس نمی‌تواند موضوع اقتصاد ما را نشانه بگیرد گفت: امروز ده‌ها برنامه برای توسعه کشور در نظر داریم اما دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکل اقتصاد را حل کند و مردم باید به کمک دولت آمده تا بتوانیم مشکل کشور را حل کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت وظیفه خود می‌داند که بسترهای لازم برای مشارکت مردم در توسعه کشور را فراهم کند خاطر‌نشان کرد: اعتماد مردم به دولت باعث شده که ما شرایط مناسبی از لحاظ اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد حضور هیات‌های تجاری از کشورهای دیگر به کشور هستیم گفت: با تمام مشکلاتی که وجود دارد کشور در مسیر درستی برای توسعه قرار گرفته و مسئولان از مشکلات مردم باخبر هستند و در تلاش هستند که مشکلات را برطرف کنند.

امیری افزود: ۱۱۳ کیلومتر راه روستایی در جیرفت و ۸ پایگاه سلامت شهری و بیمارستان جیرفت و غیره در حال انجام است که اینها همه نوید بخش توسعه است.

وی با بیان اینکه طرح اکتشافات کنار صندل و اتصال جیرفت به راه آهن کشور در جیرفت در حال انجام است و نوید توسعه پایدار را میدهد افزود: در سال ۹۲ اعتبار تملک دارایی جیرفت ۲۰ میلیارد تومان بوده و امروز به ۹۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که همه در کنار هم با اتحاد با یکدیگر همکاری کنیم اظهار‌داشت: امروز در استان کرمان شرایط بسیار خوبی برای توسعه فراهم است.

وی با اشاره به اینکه امروز در جیرفت با یک شرایط بسیار خوب برای توسعه روبه‌رو هستیم و امیدواریم این اتحاد و برابری همچنان حفظ شود گفت: امیدوارم شاهد شهرستان‌های توسعه یافته‌تری در جیرفت و عنبرآباد باشیم و اگر بخواهیم از ایجاد حاشیه نشینی‌ها جلوگیری کنیم راهی جز توسعه یافتگی نداریم.

 

علیرضا رزم‌حسینی همچنین در این همایش اظهار‌داشت: رمز موفقیت کشور ایران وحدت است.

وی با اشاره به اینکه امروز در شهرستان جیرفت همدلی و همگرایی بسیار خوبی وجود دارد گفت: توسعه متوازن اولین برنامه ما در دولت تدبیر و امید است و این مهم تاکنون به‌خوبی اجرا شده است.

استاندار کرمان افزود: تمدن از جیرفت آغاز شده و خط نیز از این منطقه شروع شده که نشان از فرهنگ غنی مردم جیرفت است.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده بحث اکتشافات منطقه به‌صورت جدی در دستور کار است خاطر‌نشان کرد: بزرگترین دغدغه ما بحث ریلی جنوب کرمان به بم است که نیاز منطقه بوده و در سال جاری کلنگ آن به زمین زده می‌شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه در جیرفت برای اولین بار کارخانه ذوب مس به بهره‌برداری می‌رسد گفت: اقدامات زیر بنایی در حوزه‌های برق و گاز و همچنین در همه حوزه‌های جیرفت و عنبرآباد را در دستور کار داریم.

استاندار کرمان افزود: کارگروه‌های تخصصی برای پیشرفت منطقه در همه حوزه‌ها در جیرفت برگزار می‌شود

 

یحیی کمالی‌پور نیز در همایش اتحاد و همدلی شهرستان جیرفت که با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و رزم‌حسینی استاندار کرمان برگزار شد، اظهار‌داشت: همراهی استاندار کرمان در جنوب باعث پیشرفت منطقه شده و عقب افتادگی‌های منطقه را جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه از بدو ورود در مجلس شورای اسلامی ۱۸ طرح مهم برای جیرفت شناسایی شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۰طرح زیربنایی در جیرفت و عنبرآباد عملیاتی و اجرایی شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۷۰ روستا در جیرفت و عنبرآباد برق‌دار شده‌اند گفت: در سال جاری به شهرک‌های این شهرستان رسیدگی می‌شود که خواسته تمامی مردم این شهرک‌ها است.

وی بیان کرد: قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان بسیار پایین است و مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند تا کشاورزان دچار خسارت نشوند.

کمالی‌پور اظهارداشت: از معاون رئیس جمهور درخواست دارم به خواسته مهم مردم جنوب کرمان از جمله حق آبه هلیل‌رود پاسخ دهد

احمد امینی‌روش نیز عصر امروز در آیین همایش اتحاد و همدلی که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در جیرفت برگزار شد، اظهار‌داشت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جنوب کرمان در کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه جیرفت کلکسیونی از نعمت‌های خدادادی بوده و در کشور مثال‌زدنی است گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب خدمات ارزنده‌ای به مردم منطقه ارائه شده است و نظام جمهوری اسلامی کارنامه قابل قبولی در این شهرستان دارد.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه به برکت دولت تدبیر و امید توجه و اولویت اول ما مسائل امنیتی است و امروز شاهد امنیت نسبی و پایداری در جنوب کرمان هستیم افزود: در هیچ منطقه‌ای از جنوب استان کرمان اشرار شناسنامه‌دار نداریم.

وی با اشاره به اینکه توجه به زیر ساخت‌های استان در اولویت کاری دولت تدبیر و امید است خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرودگاه جیرفت با سه پرواز در هفته در حال فعالیت است.

امینی‌روش با بیان اینکه زمینه صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان در حال انجام است، تصریح کرد: زمینه صادرات محصولات کشاورزی از شهرستان جیرفت به سراسر کشور و همچنین خارج کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های شهرستان جیرفت در حال تکمیل شدن بوده و این نوید بخش برای تمام منطقه جنوب استان کرمان است گفت: در هر ماه در این شهرستان یک مدرسه توسط خیران و دولت ساخته و تحویل داده شده است.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است افزود: از زمان دولت تدبیر و امید تاکنون انتخابات گوناگونی در جیرفت به خوبی انجام شده است که نشان از فهم و رشد مردم این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی نگاه ما به اعتبارات دولتی نیست گفت: در جنوب از همه ظرفیت‌های منطقه برای پیشرفت استفاده‌ می‌شود و در دولت تدبیر و امید تاکنون ۳۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه اقتصاد مقاومتی در جیرفت عملیاتی و اجرایی شده است.

 

تصاویر: محمدرضا براهام