توسط: لوار ما
تاریخ: آوریل 12, 2022 زمان انتشار: 11:02 ب.ظ کد خبر: 11183

نشست ادبی شاعران کرمان با نگاهی به آثار و زندگی مانا یاد محمدحسن مرتجا/ ۲۳تصویر

به همت مجله اقوام ایرانی و انجمن ادبی هوای تازه و با حضور تعدادی از شاعران کرمان، نشست یادبودی برای مانا یاد محمدحسن مرتجا با نگاهی به زندگی و اثار این این شاعر فقید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، عصر امروز سه شنبه ۲۳فروردین ماه ۱۴۰۱، به همت مجله اقوام ایرانی و انجمن ادبی هوای تازه، نشر فرهنگ عامه و با حضور تعدادی از شاعران کرمان، نشست یادبودی برای مانا یاد محمدحسن مرتجا با نگاهی به زندگی و آثار این این شاعر فقید در کتاب فروشی طاقچه شهر کرمان برگزار و یاد و نام این شاعر معاصر گرامی داشته شد.

در این نشست ادبی، استاد حسین سبزه صادقی، استاد علی ملازاده، خانم دکتر فاطمه پورجعفری و همچنین دیگر شاعران و مهمانان با خوانش اشعار این شاعر، به بررسی آثار وی پرداختند.

محمدحسن مرتجا متولد سال ۱۳۴۳ در سیرجان بود. از او مجموعه‌های شعر «دفتر سروده‌ها»، «اجرای جهنمی از مثله مثله‌ها»، «و بیدار می‌بینم»، «اتاقی که لزوما مرکز جهان نیست» و «روبه رو در سه پرده» به جای مانده است. مرتجا حدود دو ماه قبل، دچار کرونا شده بود که ریه‌اش درگیر شد و گویا بعد از آن نیز در دوره نقاهت نتوانست از آسیب‌های این بیماری رها شود.

روحشان شاد و نامشان تا ابد جاوید.

تصاویر: محمدرضا براهام