رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: مرداد 3, 1403 زمان انتشار: ۱۱:۰۷ ق٫ظ کد خبر: 18928

مورد مثبتی از ابتلا به تب دنگی در استان گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون موردی از ابتلا افراد به تب دنگی و یا وجود پشه آئدس در استان گزارش نشده است.

پایگاه خبری تحلیلی لوار ما/ دکتر “مهدی احمدی نژاد” امروز در حاشیه چهارمین جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با تهدیدات پشه آئدس به خبرنگار وب دا افزود: موارد مشکوکی که هم وجود داشته پس از بررسی مشخص شده که پشه آئدس نبوده است.

وی با اشاره به تشکیل منظم کمیته مبارزه با بیماری تب دنگی و پشه آئدس در دانشگاه علوم پزشکی، گفت: در این جلسات هفتگی وضعیت این بیماری و وجود پشه آئدس در سطح استان و کشور رصد می شود و همچنین نتایج این کمیته نیز در ستاد استانی که در استانداری کرمان برگزار می شود منتقل و تصمیمات کلان در سطح استان گرفته خواهد شد.

به گفته وی آنچه در گزارش ها در جلسات داشتیم، مشخص شده است که در استان مورد خاصی را نداشتیم و هنوز پشه آئدس مشاهده نشده است.

رئیس دانشگاه بیان کرد: مردم اگر موارد مشکوکی از وجود پشه آئدس را می بینند به شبکه‌های بهداشت اطلاع رسانی کنند .

وی تاکید کرد: مردم حتما مکان هایی که محل دپو لاستیک‌های فرسوده و کهنه در فضای باز است را گزارش دهند تا بر اساس موازین بهداشتی این مناطق ایمن سازی شود.

وی اظهار داشت: همکاران ما تمام توان خود را برای مقابله با این تهدید بکار گرفته اند و مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و آخرین اطلاعات و اخبار از این بیماری و راه‌های مقابله با آن را از سایت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یا کانال اخبار حوزه سلامت به آدرس http://eitaa.com/salamatekerman دریافت کنند.