چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 7, 2022 زمان انتشار: 2:03 ب.ظ کد خبر: 10592

طرح بسیج سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد/تصاویر

طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور 200 بازرس بهداشت محیط و حرفه ای از امروز درسطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه، مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم آغاز به کار این طرح گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از تاریخ ۱۶ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

مهندس حمیدرضا گلزاری گفت: این طرح در ۹ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی با حضور حدود ۲۰۰ بازرس بهداشتی در قالب ۳۱ تیم، شامل دو تیم نظارت عالی ستاد معاونت بهداشتی، ۱۶ تیم در شهرستان کرمان، یک تیم در هر کدام از شهرستان های راور، رابر، ارزوئیه و کوهبنان و دو تیم در هر کدام از شهرستان های زرند،بافت، شهربابک و بردسیر اجرا می شود.

وی ادامه داد: طرح بسیج سلامت نوروزی تلاش می کند در ایام نوروز سلامت محیط و مواد خوراکی و در پی آن سلامت مسافران نوروزی را تامین کند.

گلزاری خاطرنشان کرد: حضور بهداشت محیط و حرفه ای از زمان تولد انسان ها تا پایان زندگی آنها در همه جا محسوس بوده و این کارشناسان در تمام زمینه ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه کار بهداشت محیط بدون همکاری بین بخشی پیش نخواهد رفت، گفت: تمامی ارگان ها باید برای پیشگیری از بیماری که مقدم بر درمان است تلاش کنند.

وی افزود: بدون نظارت و دخالت مراجع نظامی، قضایی، قانونی، اتاق اصناف و … بهداشت به تنهایی نمی تواند سلامت افراد را تامین کند.

وی ادامه داد: در این طرح، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مقابله با کرونا که مشمول تهویه مناسب، رعایت فاصله گذاری، زدن ماسک و داشتن مدرک تزریق سه نوبت واکسن یا تکمیل واکسیناسیون، در تمامی اصناف به خصوص اصناف حساس مورد توجه است.

وی به اهمیت همکاری نیروهای نظامی اشاره کرده و گفت: نیروی انتظامی یک نیروی پرتلاش است که همیشه همکاری مناسبی با ما داشته اند و همگام با ما وارد عمل می شوند و اجرا کننده دستورات قوه قضاییه و همراهی کننده ما در این بازدیدها هستند.

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی گفت: کارگروه جدیدی به نام کارگروه اقدام مشترک توسط معاون اول ریس جمهور برای نظارت بر بازار تشکیل شده که مرکب از بسیجیان، سازمان سمت و بازرسان سایر ارگان هاست که علاوه بر تیم های ما، یک بازرس از این کارگروه به همراه این تیم هاست.

گلزاری افزود: این کارگروه قاضی به همراه دارد که می تواند حکم صادر کند و اگر عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دیدند این تیم ها می توانند وارد عمل شده و حکم صادر کنند.

وی در پایان بیان کرد: همانطور که وزارت بهداشت و درمان در پیشگری از کرونا بیش از دو سال است وارد عمل شده است، سایر ادارات دولتی نیز عضو ستاد کرونا بوده اند و وزارت بهداشت را یاری کرده اند که بتوانند با این بیماری مقابله کرده و بار بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهند.