پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: فوریه 13, 2022 زمان انتشار: 1:51 ب.ظ کد خبر: 10509

“زادسر جیرفتی چهره ای که تکرار نخواهد شد”

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، بیست و چهارم بهمن ماه نود و هفت روز آسمانی شدن مردی است که فراقش هرگز در باور دوستدارانش نمی گنجد.
در این روز قلبی از تپش افتاد که در طول زندگی و دوران عمر سیاسی اش برای ایران اسلامی بخصوص خطه جیرفت و عنبراباد تپید.
مردی به معنای واقعی تکرار ناشدنی که در تاریخ این مرز و بوم سراغ نداریم.
زادسر جیرفتی نماینده سه دوره مردم جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی، او که نامش با جیرفت عجین شد و مردم او را زادسر جیرفتی نامیدند.
سخن گفتن در خصوص این مرد سخت است و هیچ قلمی نمی تواند او را آنطور که بود معرفی کند.
از روزهای اغازین شروع نهضت انقلاب اسلامی جز پیشقراولان و سردمداران اعتراض به نظام طاغوت بود و سختی های زیادی را متحمل شد.
تبعید رهبر معظم انقلاب در ان سالهای خفقان به جیرفت نقطه عطفی در زندگی زادسر جیرفتی بود او از جمله علاقمندان و افرادی بود که بطور مستمر با معظم له در جیرفت در ارتباط بود و رفاقتی جانانه را رقم زد، او از همان ابتدای حضور ایت الله خامنه ای در جیرفت، شد مرید او و تا لحظه جان دادن این ارادت را از یاد نبرد.
انطور که مرحوم زادسر جیرفتی بارها و بارها در خاطراتش در جمع دوستانش تعریف میکرد این بود که از ابتدای اشنایی با مقام معظم رهبری حس و حال خوبی داشتم، او به من انگیزه داد، او راه مبارزه، راه حق و راه انقلاب را به ما نشان داد.
همه مردم این دیار واقفند که در دوران تبعید رهبر انقلاب در این دیار، زادسر از جمله کسانی بود که علی رغم سختی ها و تهدید نیروهای حکومتی هیچ وقت او را تنها نگذاشت و با رهبری و راهنمایی او به اعتراضات و مبارزه با رژیم پرداختند.
پس از پیروزی انقلاب با نظر رهبری انقلاب که در ان زمان رییس جمهور بودند به حوزه علمیه رفت، بعدها با نظر و مشورت او در انتخابات مجلس ثبت نام کرد و راهی مجلس شد و سالها بعد نیز با نظر رهبر انقلاب و بنا به دعوت رسمی از معظم له بعنوان امامت جمعه اسد اباد همدان معرفی شد که همه اینها در خاطرات مرحوم زادسر جیرفتی اعلام شده است.
زادسر مردی از جنس صلابت، شجاعت، اطاعت از ولی فقیه و صراحت در کلام بود.
زادسر جیرفتی مردی بود که در طول دوران زندگی شرافتمندانه اش همه موافقان و مخالفان او به پاکدستی اش اعتراف داشتند و او را نماینده ای سالم و پاکدست می دانستند.
زادسر مردی از جنس جبهه و جنگ بود، او جانبازی بود که سالهای سال عوارض ناشی از شیمیایی روح و روانش را ازار میداد و دفعات زیادی او را راهی بیمارستان کرد ولی هرگز خم به ابرو نیاورد.
زادسر مردی بود که در ۱۲ عملیات جنگی شرکت کرد، او هم رزم حاج قاسم و لشکریان ۴۱ ثارالله کرمان بود، به گواه تاریخ و نقل خاطرات هم رزمانش او در جبهه نیز رزمنده ای جسور بود و از سوی دیگر در خط مقدم جبهه وجود او باعث روحیه به هم رزمانش بود.
زادسر نویسنده ای چیره دست بود که کتاب خاطرات یک طلبه از جبهه های جنگ را به چاپ رساند و رهبر معظم انقلاب بر کتاب او تقریظ داشتند.
زادسر مردی بود صادق، رفیقی قابل اطمینان و مردی که هرگز بخاطر مسایل سیاسی دروغ نگفت.
زادسر مردی بود که هیچ وقت‌ منفعت مردم را فدای مسائل سیاسی و نمایندگی نکرد، او اهل معامله نبود، اهل بده و بستان نبود، او اهل لابی گری و زیاده خواهی نبود.
او علاوه بر سه دوره نمایندگی مجلس خدمات ارزشمندی در قوه قضاییه انجام داد.
زادسر جیرفتی در مسوولیت امامت جمعه اسد اباد همدان نیز خوش درخشید و نگارنده که در ان ۱۷ ماه امامت جمعه وی ارتباط نزدیکی با او داشتم انوقت بود که زادسر را بخوبی شناختم و ان زمان بود فهمیدم که زادسر کیست.
به راستی که زادسر مرد تکرار ناشدنی است چرا که سراسر عمر شریفش با اخلاص در راه اعتلای این انقلاب نقش افرینی کرد.
اینک سه سال از اسمانی شدنش می‌گذرد، روزهای سختی که بر خانواده و دوستان و مردم این شهر گذشت و سخت تر از ان به فرزند عزیزش محمد محسن زادسر که یکسال بعد از فوت پدر او نیز اسمانی شد.
سه سال گذشته است و هنوز باور نبودنش برای شاگردان و دوستداران مکتب زادسر قابل باور نیست و این غمی است که هرگز کهنه نخواهد شد.
در سومین سالگرد اسمانی شدنش به روح پرفتوحش درود می فرستیم و برای شادی روح مرحوم مغفور زادسر جیرفتی و فرزند عزیزش محمد محسن زادسر فاتحه ای را بعد از صلوات نثار روحشان می نماییم.

بهروز محمدی

مدیر مسوول نشریه منطقه ای استدلال