امام جمعه جیرفت:
توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 14, 2022 زمان انتشار: 1:41 ب.ظ کد خبر: 12436

دولت و مجلس انقلابی با قید فوریت لایحه استقلال جنوب کرمان را عملیاتی کنند

امام جمعه جیرفت و رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تصریح کرد: با تاسیس و استقلال استانی مستقل در این منطقه با توجه به وجود ادارات کل و استقرار مجموعه استانداری بازدهی نیرو‌های انسانی افزایش خواهد یافت و این بعد فاصله کنونی تا مرکز استان حذف خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، حجت السلام و المسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه جیرفت در جمع مردم جیرفت اظهار کرد: ٢١ مرداد ماه یک روز تاریخی و به یاد ماندنی برای مردم جیرفت و جنوب استان کرمان محسوب خواهد شد و سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان و جیرفت و خبر مسرت آفرین تشکیل استان کرمان جنوبی اشک شوق بر دیده گان همگی جاری شد.
وی افزود: به گفته یکی‌ از نمایندگان استان کرمان حق شهرستان جیرفت این بود که سی سال پیش مستقل شود و سالها مردم جنوب منتظر بودند این امر محقق شود که با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جمع پرشور مردم اعلام شد.
تارم افزود: مردم جیرفت در استقبال از دولت سنگ تمام گذاشتند و از اول صبح در آن هوای گرم حضور پیدا کردند و منتظر بودند تا آن چیزی که سالها منتظر تحقق آن بودند خوشبختانه با خبر خوش استقلال جنوب کرمان توسط رئیس جمهور باعث خوشحالی همگان شد.
حجت السلام دکتر تارم ادامه داد: به روح سردار دلها حاج قاسم سلیمانی سلام و درود میفرستیم که همواره سفارش جیرفت و جنوب کرمان را به رئیس جمهور محترم داشتند همانطوری که خود ایشان اشاره کردند سردار دلها علاقه عجیب و غریب به مردم جیرفت و جنوب کرمان داشتند.
امام جمعه جیرفت با اشاره به علاقه سردار دلها به مردم این منطقه افزود: علاقه شهید سلیمانی به مردم جنوب کرمان هم برگرفته از رشادت‌ های فرزندان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی بود که از خودشان بروز کردند.
وی بیان کرد: لیاقت، مدیریت و ایثار و فداکاری این نیروی انسانی سالم برگرفته از عمق ارادت دوسویه است
حجت السلام دکتر تارم ضمن تقدیر از هیات دولت تصریح کرد: از رئیس‌جمهور محترم که آرزوی دیرینه مردم این منطقه را پیگیری کردند و با عمل‌ به توصیه سردار دلها، قلب مردم و خانواده های شهدا و ایثارگران را شاد کردند.
امام جمعه جیرفت افزود: این منطقه در کنار دیگر پتانسیل های ارزشمند و قابل دفاع در سطح ملی از هر جهت شایستگی پیشرفت بیش از این را دارد که به مدد نیروهای انسانی توانمند در هفت گنج جنوبی که به زودی به دو شهرستان دیگر به آن اضافه میشود توانمندی های این سرزمین افزون تر و همدلی ها و همراهی ها یقینا در روی یک ریل و آن ریل اتحاد جنوب کرمان قرار خواهد گرفت.
امام جمعه جیرفت و رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تصریح کرد: با تاسیس و استقلال استانی مستقل در این منطقه با توجه به وجود ادارات کل و استقرار مجموعه استانداری بازدهی نیرو‌های انسانی افزایش خواهد یافت و این بعد فاصله کنونی تا مرکز استان حذف خواهد شد.
دکتر میثم تارم ادامه داد: از دولت انتظار داریم هر چه سریع تر لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند و از مجلس انقلابی هم درخواست داریم در قید فوریت لایحه دولت درباره استقلال جنوب کرمان را در دستور کار قرار دهد.