پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 16, 2022 زمان انتشار: 8:23 ق.ظ کد خبر: 13428

جلسه کارگروه ویژه ارتقاء سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در مرکز بهدشت استان

در راستای استانداردهای مدارس مروج سلامت، کارگروه ویژه ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، کارگروه ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان با حضور دکتر سیروس سالاری معاون فنی معاونت بهداشتی، دکتر علی بهرام نژاد مدیر گروه سلامت روان، دکتر سعید صحبتی مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، دکتر سید منصور مرتضوی رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی، دکتر زیبا اسعدی رئیس اداره سلامت و سید میثم حسینی رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش و سایر کارشناسان دو حوزه با هدف ارتقاء سلامت اجتماعی و عاطفی دانش آموزان، ۲۳ آبان ماه در معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.
در این کارگروه، دکتر سیروس سالاری معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمان بیان داشت: دانش آموزان آسیب پذیری بیشتری نسبت به دیگر اقشار جامعه در آسیب های اجتماعی دارند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان امروز آینده سازان کشور هستند، گفت: باید سعی کنیم تا همه توان خود را برای ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی این عزیزان به کار ببریم و این اتفاق را باید از مدارس آغاز کنیم.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: تشکیل این کارگروه به منزله عزم جدی اعضای آن برای تحقق اهداف مربوطه می باشد، که با تدوین شیوه نامه مشترک آموزشی و مراقبتی سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان گامی موثر و اجرایی در افزایش آگاهی و  توانمند سازی سه گروه مخاطب والدین ، معلمان و دانش آموزان خواهیم داشت.
دکتر سالاری بیان کرد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و روند آموزش مدارس در فضای مجازی و دوری از محیط مدرسه  لازم است نگاه دقیقی به دوران بعد از کرونا داشت.
وی افزود:آسیب های اجتماعی یکباره برای دانش آموزان رخ نمی دهد لذا با آگاهی بخشی و توانمند سازی به موقع دانش آموزان، از وقوع حوادث ناگوار در مدارس می توان جلوگیری کرد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: گام های اجرایی مهمی در ارتقاء سلامت دانش آموزان با همدلی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با هم برداشته شده است که سبب ارتقاء سلامت جامعه در آینده می گردد.
گزارش از: امینه رزمی