توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 30, 2022 زمان انتشار: 1:48 ب.ظ کد خبر: 12085

بازسازی قنوات سریعا انجام شود

استاندارکرمان در ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به آسیب قنات‌های کشاورزی تاکید کرد: قنوات محل زندگی مردم هستند و باید از همین امروز بازسازی آنها آغاز شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، محمدمهدی فداکار ۸ مرداد ماه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان و ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمانداران تاکید کرد: همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران با جدیت قبلی به کار خود ادامه دهند و لحظه‌ای مسائل بررسی و رصد شود.
وی از مشارکت ارتش، سپاه، نیروی انتظامی در امدادرسانی به سیل‌زدگان و حضور فعال اعضای ستاد مدیریت بحران استان قدردانی کرد.
فداکار ابراز داشت: تکمیل و افتتاح ساختمان مدیریت بحران استان به تصمیم‌گیری‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و هماهنگی‌های بهتر کمک می‌کند و وحدت رویه‌ای در استان انجام می‌شود.
استاندار کرمان اظهار داشت: حفظ جان مردم و زیرساخت‌های اساسی از جمله آب و بهداشت در اولویت است.
وی احیای قنوات را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: قنات‌هایی که دچار آسیب شده‌اند باید سریعا تخلیه شوند تا مجدد ریزش نکنند، ضمن اینکه قنات‌ها محل ارتزاق روستاییان هستند.
فداکار تصریح کرد: لایروبی رودخانه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مانع وقوع سیلاب‌های شدید می‌شود. آزادسازی پل‌ها نیز باید صورت گیرد و از ساخت‌و ساز در دیواره پل‌ها جلوگیری شود.
استاندار کرمان اظهار داشت: خوشبختانه واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد پوشش بیمه‌ای دارند و فرمانداران با هماهنگی مدیران کمیته امداد نسبت به کمک به آسیب دیدگان از سیل برای ترمیم واحدها و اثاثیه منزل اقدام کنند.
وی برآورد واقع بینانه از خسارت‌های وارده از سیل را مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران همچنان باید در آماده‌باش قرار داشته باشند و از روستاها و مناطق سیلابی سرکشی کنند.
استاندار کرمان ابراز داشت: شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به رفع مشکلات ناشی از سیل در شهرها اقدام کنند.
فداکار اظهار داشت: بکارگیری ظرفیت‌های مردمی حتی در پیش‌بینی‌ها کمک زیادی به اجرای بهتر کارها می‌کند، ضمن اینکه طرح‌های آبخیزداری در استان باید اجرایی شوند.
استاندار کرمان عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و فعالیت سامانه بارشی، ماشین‌آلات راهسازی و سنگین در آماده‌باش قرار داشته باشند و باید به عشایر نیز اطلاع‌رسانی شود.