وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:
توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 2, 2018 زمان انتشار: 4:57 ب.ظ کد خبر: 2707

اختصاص امکانات ویژه برای مدارس عشایری و شبانه روزی جنوب کرمان/ تصاویر سفر وزیر آموزش و پرورش به جیرفت+جزئیات

به گزارش لوار، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و  پرورش امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوب کرمان که در شهرستان جیرفت برگزار شد گفت: امیدواریم با همت شما مسائل مربوط را برطرف کنیم زیرا کشور ما توانسته است با شاخص‌های مختلف برای پیشرفت کشور قدم بردارد.

وی افزود:با توجه به اینکه فهرست بسیار طولانی از موانع و محدودیت‌های بیان شد، منابع و فرصت‌های زیادی داریم که باید به ما کمک کند برای رفع این موانع، ونبود امکانات نباید باعث نادیده گرفتن منابع موجود شود.

بطحایی گفت:ان شالله موارد پیگیری می‌شود و بتوانیم مشکلات بیان شده را رفع کنیم، همه می‌دانید منابع مشخص و محدود است، اگر منابع را به بخشی تخصیص دهیم، از منابع دیگر باید کاسته شود.

وی افزود:بحث سند توسعه چهار استان که جنوب کرمان جز این چهار استان می باشد،این سند نقشه راه دولت و نماینده مجلس است و برای سال آینده در اولویت قرار گیرد و بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

سید محمد بطحایی در بحث استقلال آموزش و پرورش جنوب تصریح کرد:محدودیت های قانونی مانع از این کار میشود و اگر نتوانیم این محدودیت ها را در کمترین زمان انجام ندهیم یک نماینده را انتخاب می کنیم که همکاران ما بتوانند کارشان را در جنوب انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد:برای دانش آموزان عشایر و مدارس شبانه روزی امکاناتی را می فرستیم که در مهر ماه امسال مشکلات این دانش آموزان برطرف شود تا سال تحصیلی جدید را با کمترین مشکلات شروع کنند.

وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از سفر به استان کرمان، مرکز آموزشی رفاهی ودرمانگاه فرهنگیان جیرفت را افتتاح کرد.

صبح امروز باشگاه ودرمانگاه فرهنگیان شهرستان جیرفت با حضور سید محمد بطحایی، چند تن از معاونان ، امام جمعه و فرماندار جیرفت به بهره برداری رسید.

این درمانگاه با اعتباری بالغ بر ۲میلیارد تومان از محل درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان در زمینی به مساحت۵هزارمتر مربع وزیربنای ۸۰۰متر مربع احداث وشامل بخش های پزشکی دندانپزشکی آزمایشگاه و داروخانه می‌شود.

باشگاه فرهنگیان جیرفت نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۹هزار مترمربع و زیربنای ۴۳۵۰متر مربع از محل در آمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استان کرمان احداث و شامل ۲۲ سوئیت ، رستوران، سالن اجتماعات و تالار پذیرایی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ابتدای ورود به شهر جیرفت با حضور در گلزار شهدای این شهر با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

هم‌چنین در مسیر کرمان به جیرفت سید محمد بطحایی در شهر راین مورد استقبال مردم و مقامات محلی قرار گرفت.