توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 2, 2022 زمان انتشار: 7:21 ب.ظ کد خبر: 12209

 ارتقاء سلامت اجتماعی مستلزم تعامل سازمان ها با یکدیگر است

 سرپرست انتظامی جیرفت گفت: برقراری سلامت اجتماعی در جهت پیشگیری از جرائم و آسیب‌ها بیش از هر چیز مستلزم تعامل میان سازمان های مسئول و مطالعه و پژوهش های اجتماعی است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، سرهنگ”عزت الله عبدلی نسب” در نشست با رئیس اداره بهزیستی شهرستان که با هدف بررسی راهکارهای کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: پلیس و بهزیستی ماموریت های مشترکی دارند که می توانند با همکاری یکدیگر خصوصا در بحث پیشگیری از وقوع جرم اقدامات موثری را انجام دهند.
وی بهترین راهکار برای پیشگیری از جرائم  و معضلات اجتماعی را استفاده علمی و عملی از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه در برنامه های پیشگیری از جرائم و معضلات  اجتماعی برشمرد و گفت: استفاده از نخبگان گام مهمی در جهت موفقیت بهتر و بیشتر در رفع معضلات و مشکلات اجتماعی است.
این مسئول انتظامی تحقیق، مطالعه و شناخت علمی معضلات اجتماعی را راه حل مناسبی برای پیشگیری از جرائم برشمرد و افزود: هم‌سو بودن بسياري از سياست‌ها و برخي اقدامات سازمان بهزيستي و مجموعه انتظامي مي‌طلبد تا با برگزاري نشست‌هاي مختلف و مستمر در بحث آسيب‌هاي اجتماعي برنامه‌ريزي موثرتري داشته باشيم.
سرهنگ”عبدلی نسب”در پایان اشاره ای هم به ارائه آموزش های لازم به افراد در معرض آسیب کرد و بیان داشت: پلیس آمادگی این را دارد تا با همکاری اداره بهزیستی در محلاتی که حاشیه نشین و آسیب پذیرترند اقدامات آموزشی و فرهنگی انجام دهد تا بتوانیم سطح جرائم را در این مناطق به حداقل برسانیم.

در ادامه این نشست رئیس اداره بهزیستی شهرستان با تقدیر از اقدامات پلیس در جهت پیشگیری از جرائم و آسیب‌هایی اجتماعی، گفت: توانمندسازی افراد آسیب دیده و بازگشت آنان به جامعه با ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه های کسب درآمد از اهداف بهزیستی برای جامعه هدف است.
وی با استقبال و تاکید بر استمرار تعاملات پلیس و بهزیستی، تصریح کرد: اداره بهزیستی این آمادگی را دارد تا برای حل مشکلات اجتماعی با تمام امکانات با فرماندهی انتظامی شهرستان همکاری و تعامل داشته باشد.