توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 15, 2023 زمان انتشار: 8:47 ب.ظ کد خبر: 14585

اجرای طرح سلامت نوروزی تا ۱۴ فروردین در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی از تاریخ 24 اسفند سالجاری تا 14 فروردین سال1402 ضمن تاکید بر استفاده از تمامی پتانسیل ها و امکانات برای ارائه‌ی خدمات مطلوب در ایام سال نو اظهار داشت: طرح سلامت نورزی در هفت شهرستان حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با حضور 65 بازرس بهداشت محیط شامل 30 تیم بازرسی اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، دکتر علی اصغر خیرخواه افزود: هفت تیم سه نفره واکنش سریع از ۶ هزارو ۴۷۲ واحد صنفی، ۵ هزارو ۸۳۱ واحد اماکن عمومی و ۸۶۰ سامانه آبرسانی در این ایام بازرسی می کنند.

خیرخواه تصریح کرد: در اجرای این طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی با اولویت مراکز عرضه مواد غذایی حساس، بازدید از هتل ها، مهمان پذیرها، اماکن مذهبی، تفریحی ، محلهای اسکان مسافران نوروزی و بوم گردی ها در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: با هدف ارزیابی کیفیت و شرایط مواد غذایی سنجش با تجهیزات پرتابل جهت کنترل پارامترهایی مانند مقدار بار میکروبی سطوح، دمای نگهداری مواد غذایی و محیط، پی اچ مواد غذایی و همچنین کنترل میزان کلر آب به منظور کنترل کیفیت آب شرب روزانه از ساعت ۸ صبح تا۲۰ توسط بازرسان این حوزه با نهایت دقت انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در ارتقای سطح سلامت جامعه گفت: با توجه به اهمیت ارتقای سطح سواد سلامت مردم در ایام نوروز ۳۰هزار رسانه‌ی آموزشی در بین مسافران نوروزی، مراجعان به مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین اصناف توزیع می شود.
خیرخواه ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی کارشناسان اجرای طرح سلامت نوروزی در راستای حفظ سلامت جامعه عنوان داشت: کارشناسان مربوطه به تمامی شکایات مردمی که در این ایام در سامانه ۱۹۰ ثبت می شوند در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی می کنند.