چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 8, 2023 زمان انتشار: 1:08 ب.ظ کد خبر: 14473

آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری لوار ما به نقل از ایسنا کرمان دکتر علی اصغر خیرخواه، ۱۶ اسفندماه در جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان گفت: در شرایطی که سالی سخت و پرکار با موانع مالی داشتیم، مجموعه پرتلاش پای کار بودند، همکاران بهداشت و درمانی، پزشکان و پرستاران بی توجه به پرداختی ها دلسوزانه به مردم خدمت کردند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته تلاش شد خدمات در حوزه های مختلف بهداشت و درمان بر زمین نماند، افزود: شاید برخی کارها در معرض دید نبود، اما مجموعه همدل پای کار بود و اگر کمبود و مشکلی وجود دارد باید در حد توان تلاش کنیم، برطرف شود و سال جدید پر انرژی تر از قبل در راستای توسعه منطقه گام برداریم.

خیرخواه با تاکید بر آمادگی هر چه بیشتر مراکز بهداشتی و درمانی در آستانه ایام نوروز تصریح کرد: با توجه به مشاهده مواردی از کرونا ضروری است، هشدارهای لازم داده شود و همه مراکز اقدامات لازم در جلوگیری از عادی انگاری مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه خادمان در حوزه سلامت باید همواره آماده خدمت رسانی باشند و در ایام نوروز این آمادگی دو چندان شود، اظهار کرد: با توجه به ترافیک جاده ها در آستانه سفرهای نوروزی اورژانس جاده ای و بیمارستان‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، با اشاره به وضعیت پروژه‌های بهداشتی در حال انجام در حوزه دانشگاه به عنوان سومین دانشگاه کشور در تعداد پروژه های در حال ساخت بهداشتی، گفت: تلاش ما بر فراهم کردن فضاهای مورد نیاز در ارتقاء خدمات سلامت است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش در جنوب کرمان برداشته شده و یا در حال انجام است.

خیرخواه با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در جنوب کرمان اجرا می شود، عنوان کرد: راه اندازی ۱۲ مرکز جامع خدمات سلامت، ۴۹ خانه بهداشت، بخش ناباروری و همچنین تجهیز ۶۵ خانه بهداشت و … از جمله اقدامات مهم در ساخت و تجهیز پروژه های بهداشتی جنوب کرمان در سال جاری است.