توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 17, 2022 زمان انتشار: 9:25 ق.ظ کد خبر: 11748

آغاز به کار انجمن ادبی، تاریخی پاریز /تصاویر

دومین نشست انجمن ادبی ، تاریخی پاریز با حضور جمعی از علاقه مندان به فرهنگ و ادب شامگاه شنبه 25 تیرماه 1401 در کانون فرهنگی فجر کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در این نشست فرهنگی ابتدا یک غزل از سعدی و یک غزل از عطار توسط اعضا قرائت شد و سپس دکتر حسینی مدرس ادبیات به شرح و تفسیر مبسوط این دو شعر پرداخت.

در ادامه برنامه حسین سبزه صادقی شاعر و پژوهشگر فرهنگ عامه و مدیرمسئول مجله اقوام ایرانی به بخش دوم نشست که اختصاص به پرداختن به تاریخ و فرهنگ شفاهی استان کرمان داشت ، با توجه به فصل برداشت گندم به خرده فرهنگ ” آداب خرمن ” در استان کرمان پرداخت و رسم و رسوم بومی تقسیم کار و چگونگی کاشت، داشت و برداشت در این حوزه را از گذشته تا امروز تشریح کرد و حاضرین نیز به بیان تجربه زیستی و خاطرات و شنیده های خود راجع به این خرده فرهنگ پرداختند.

لازم به ذکر است که پرداختن به فرهنگ و تاریخ شفاهی کرمان زمین یکی از بخش های ثابت جلسات هفتگی این انجمن است و موضوع هفته آینده ” عروسک های بومی ” انتخاب شد.

علاقه مندان به این مباحث می توانند شنبه ها ساعت ۱۹ الی ۲۱ برای شرکت در نشست های این انجمن به کانون فرهنگی فجر واقع در کرمان خیابان شهاب رو به روی مرکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه نمایند.

گفتنی است مدیریت اجرایی این انجمن بر عهده ی خانم افسانه افشارزاده می باشد.