آقایان فرماندار و رئیس دانشگاه جیرفت!
توسط: لوار ما
تاریخ: ژوئن 30, 2019 زمان انتشار: 6:05 ب.ظ کد خبر: 5118

کنکورهای ۹۸ را دریابید !!!

آقایان فرماندار و رئیس دانشگاه جیرفت!

در حالی شماره معکوس برای اجرای ماراتن سخت و نفس گیر کنکور ۹۸ آغاز شده است که پایه دوازدهمی های امسال، سال تحصیلی پر مرارت و توام با استرسی را پشت سر گذاشتند!

آنها علاوه بر تلاش برای فایق آمدن بر غول کنکور، همزمان و برای اولین سال با چند رخدادجدید دست و پنجه نرم کرده و می کنند!!!

درذیل به بخشی ازآنها اشاره می شود :

۱_ سال ۹۸ اولین سالی است که کنکور بین دو گروه داوطلبان نظام قدیم ( پیش دانشگاهی ها) و نظام جدید ( پایه دوازدهمی ها) برگزار می شود! یعنی دو نوع کنکور داریم و تقسیم سهمیه پذیرش بین این دو گروه دلمشغولی های زیادی را برای داوطلبان ایجاد کرده است.
۲_ عدم بودجه بندی سوالات دروس مختلف برای پایه دوازدهمی ها که برای اولین سال درکنکور به سبک و سیاق جدید شرکت می کنند.
۳ برای اولین سال امتحانات نهایی که همه ساله در بهمن ماه برگزار می شدند امسال در خردادماه که فصل جمع بندی دروس سه پایه بود برگزار شدند! و عملا ۲۱ روز مانده به کنکور، آخرین امتحان تشریحی و نهایی مدرسه را به پایان رساندند!

و مشکلات عدیده دیگری که از حوصله این بحث خارج است و شاید در فرصتی دیگر به آن پرداختیم.

اما آنچه را که در این مرقومه قصد دارم محضر رئیس محترم دانشگاه جیرفت و فرماندار ارجمند شهرمان به عنوان نماینده عالی دولت یاد آور شوم این است که:
گرمای طاقت فرسا و بالای ۴۵ درجه ،اخر هفته گذشته یک ساعت کار ادارات شهرستان را تقلیل داد! و بعید نیست پایان هفته جاری که همزمان با برگزاری کنکور سراسری می باشد وضعیت جوی مشابه ای بر شهرمان حاکم باشد ، پس از این دو مقام مسئول وسایر متولیان برگزاری کنکور سراسری استدعا دارد: راسا وارد عمل شده و از نزدیک وضعیت سیستم های خنک کننده سالن های محل برگزاری آزمون ها را کنترل کنند و اگر نیاز به افزودن کولر بیشتر بود با استفاده از ظرفیت سایر ادارات ، ارگانها و نهادهای انقلاب اسلامی شهرستان این مهم را مدیریت کنند ، به اداره برق شهرستان آماده باش صددرصد دهند تا در این دو روز، سخت مراقب وضعیت برق محله هایی که سالن های برگزاری کنکور در آنجا قرار دارند باشند که خدایی ناکرده با قطعی برق مواجه نشوند !
از ما گفتن بود!!!
گرچه به مدیریت جناب دکتر کوهستانی رئیس محترم دانشگاه جیرفت ایمان داریم و قطعا ایشان و تیم همراهشان تجربه برگزاری چند سال کنکور را دارند ، اما کنترل وضعیت کولرهاو کلا سیستم خنک کننده سالن های محل برگزاری، امری حیاتی است تا فرزندان عزیز جیرفتی حداقل از این عدالت یک سان بودن محل برگزاری آزمون باسایر شهرستان هایی که هوای خنک تری دارند بهره مند شوند، که به قول شاعر خوش قریحه شهرمان ، جناب علی آقای دلفاردی:
رطوبت داره و نم داره جیرفت
هوایی بهتر از بم داره جیرفت
ولی این روزها از حیث گرما
دو شعبه از جهنم داره جیرفت !

با آرزوی موفقیت بانیان برگزاری کنکور در شهرستان و درخشش فرزندان عزیز جیرفت در کنکور ۹۸

جیرفت ، نهم تیرماه ۹۷،

محمد افشارمنش