توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 27, 2018 زمان انتشار: 7:37 ق.ظ کد خبر: 3314

کارگاه آموزشی تخصصی شعر در جنوب کرمان برگزار شد/ تصاویر

شاعر معاصر کشورمان گفت:شعر یک هنر پایه است و بطوریکه که مقام معظم رهبری هم بر این مهم تاکید داشتند و باید به شکلی نظام مند در این زمینه مطالعه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  لوار، محمد سعید میرزایی شاعر معاصر کشوری در کارگاه آموزشی تخصصی شعر در جیرفت ضمن خیر مقدم به شاعران جنوب کرمان گفت:دقیقا ۲۵ سال است که شعر می گوید و به صورت جدی درگیر شعر است و در مقطع دبیرستان در زمینه شعر در کشور اول بوده است.

وی با اشاره به اینکه شعر نسل امروز ما از شعر نسل های قبل بهتر است افزود: اگر شعر خوبی ببیند و یا ترانه خوبی بشنود حفظ می کند و یک سیر استکمالی را در شعر طی کرده است و سیر شعر خود را رو به جلو دانست.

میرزایی گفت: حرکت شاعرانه نسل ما خیلی پیشرفت کرده و بعد از انقلاب همه چیز پیشرفت کرده و پیش از انقلاب مضامین پیچیده نبود در زمان حال مضمون های باریک و پیچیده در شعر داریم و در این زمینه ما جلو تراز قبل است شعر درجهت کمال و پیچیدگی است .

وی با بیان اینکه آیا شعر امروز ما ظرفیت این را دارد شاعران مطرح داشته باشد ؟فرزندان دهه های اخیر می توانند کارهای بزرگی در شعر انجام دهند و اگر بخواهند چطور می توانند این کار را انجام دهند؟ افزود:
تعریف بوطیقا بافتار شعر را بوجود می‌آورد
مجموعه تمام گزینش های یک شاعر
آنچه که از تاریخ ،فلسفه ،اقتصاد و … هر آنچه که از هستی را در بر دارد وآنچه که از کار کردهای زبانی دارد بر پایه یک سری از قواعد کنار هم چیده می شود .

وی گفت:با تمام آنچه که شاعر به خدمت می گیرد از جهان و با یک سری قواعد بوطیقا می توان بی نهایت لذت ادبی تولید کرد لذت بخش ترین هنر شعر است.

میرزایی با بیان اینکه چگونه می شود بوطیقا را ارتقاء داد گفت:شعر یک هنر پایه است و بطوریکه که حضرت آقا هم بر این مهم تاکید داشتند باید به شکلی نظام مند در این زمینه مطالعه کنیم.

وی گفت: شعر با قوای ادارکی، عاطفی ، ذهنی و همه قوای انسان سرکار دارد و با
اشاره به آیه قرآن افزود: ما قرآن را برای یاد آوری آسان کردیم و چون قرآن کریم نظام مند است می توان به آسانی آیات را حفظ کرد.

میرزایی تصریح کرد:حافظه انسان ارزشمند است فرآیند حفظ خلاق خیلی خوب است و برای پرورش ذهن شعر ،تمرکز بسیار بالا و یک ذهن قوی میخواهد که با خواندن کتاب های مقدس حاصل می شود.

محمد سعید میرزایی اظهار کرد:شعر یک ثروت ملی است و برای تقویت شعر به تدریج شعر های مختلف را حفظ کنید و ازین‌طریق تکنیک های شعر را بدست می آورید و تجربه کسب می کنید.

وی به معرفت اخلاقی در شعر اشاره کرد و گفت:معرفت اخلاقی فارسی زبانان را هیچ انسانی در دنیا ندارد به طوری که فلسفه انسان برتر از اشعار مولانا در اروپا تدریس می شود.

در این کار گاه آموزشی تخصصی تعدادی شاعران جنوب کرمان اشعار زیبای خود را بیان کردند.

یادآور می شود: کارگاه آموزشی تخصصی شعر با حضور محمد سعید میرزایی شاعر معاصر کشوری و جمعی از شاعران جنوب کرمان با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان چهارشنبه ۴ مهر ۹۷ در سالن بیمه ایران شهرستان جیرفت برگزار شد.

خبرنگار نشریه و پایگاه خبری لوار:مژگان سنجری