توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 23, 2019 زمان انتشار: 7:44 ق.ظ کد خبر: 5331

پاکسازی محوطه و جاده آبشار دلفارد به همت دوست داران محیط زیست/ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، عصر دیروز دوشنبه ۳۱تیرماه۹۸ دوستداران محیط زیست، اقدام به پاکسازی محوطه و جاده آبشار دلفارد از وجود زباله ها کردند.
فاطمه مشایخی، مدیر انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت گفت: انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، عصر امروز با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انجمن حمایت از حیات وحش بهرآسمان و موسسه خیریه دارالاکرام زباله های ریخته شده در منطقه گردشگری آبشار گلمای دلفارد را جمع آوری کرد.
مشایخی افزود: ریختن زباله در اماکن عمومی و به خصوص در طبیعت کار ناپسندی است که علاوه بر پدید آوردن چهره زشت، محیط زیست را به خطر می اندازد.
وی ابراز داشت: انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، امروز با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انجمن حمایت از حیات وحش بهرآسمان، موسسه خیریه دارالاکرام و جمعی از مردم به شکل خودجوش و داوطلبانه زباله های ریخته شده در مسیر منطقه گردشگری آبشار گلمای دلفارد را جمع آوری و براساس نوع زباله تفکیک و در کیسه های زباله دسته بندی شدند.
مدیر انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، اضافه کرد: با همکاری و همراهی این نهادها و مردم، ۳۰۰ کیسه زباله از سطح این منطقه گردشگری جمع آوری شد.
وی با یادآوری این مطلب که قبل از عید نوروز این مراسم در محوطه باستانی کنار صندل اجرا شد، افزود: این حرکت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه و به منظور فرهنگ سازی کاهش تولید زباله در بین مردم اجرا شد.
مشایخی با اشاره به این که فعالیت های انجمن در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کند، عنوان کرد: این انجمن از بهمن سال گذشته پس از اخذ مجوز به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون قریب ۳۰۰ نفر عضو دارد.
مدیر انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، اضافه کرد: تاکنون مجتمع های بوم گردی، صنایع دستی، میراث فرهنگی، گروه موسیقی و مستند ساز با ما همکاری داشته اند.
وی ادامه داد: از ابتدای راه اندازی انجمن تاکنون کارگاه های آموزشی صنایع دستی برای جوامع محلی، اصول توسعه گردشگری مختص بوم گردی و ذی نفع های گردشگری را برگزار کرده است.
مشایخی بیان داشت: از این انجمن در جشنواره سین هشتم که در اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار شد، تقدیر شد