توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 8, 2022 زمان انتشار: 8:08 ق.ظ کد خبر: 13349

همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در ارتقاء سلامت دانش آموزان و مدارس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در کمیته مدارس مروج سلامت گفت: در رویکرد جدید کشوری هر مدرسه یک مدرسه مروج سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در راستای ارتقاء سلامت دانش آموزان و مدارس همکاری های خود را افزایش خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، کمیته مدارس مروج سلامت روز ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ با حضور دکتر محسن بارونی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر سیروس سالاری معاون فنی، دکتر محسن منوچهری نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش، رئیس اداره سلامت، رئیس انجمن اولیا و مربیان، رئیس اداره تربیت بدنی، رئیس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی، کارشناسان اداره نوسازی و تجهیز مدارس، مشارکت ها و مدارس غیر دولتی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان و مدیران گروه، کارشناسان سلامت نوجوانان و مدارس، سلامت محیط و کار، تغذیه، سلامت روان، سلامت دهان و دندان، آموزش سلامت و مراقبت از بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی، با هدف ارتقاء سلامت دانش آموزان برگزار شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: مدرسه مروج سلامت” از جمله محیط هایی است که به طور مداوم ظرفیت خود را به عنوان یک محیط سالم برای زندگی، یادگیری و کار، تقویت می کند.
وی افزود: ” مدرسه مروج سلامت” همچنین مکانی است که همه اعضای جامعه ی آن برای ارتقاء و یا حفظ سلامتی و توانمند سازی دانش آموزان، معلمان و کارکنان، والدین و جامعه بزرگتر همکاری می کنند.
وی همچنین در رویکرد جدید هر مدرسه یک مدرسه مروج سلامت، استانداردهای هشت گانه مدارس مروج سلامت را مدیریت و منابع، خدمات بهداشتی، سلامت محيط فیزیکی، خدمات سلامت روان و مشاوره،‌ آموزش سلامت، فعالیت بدنی، بهبود تغذيه و مشارکت خانواده، جامعه در مدارس ذکر کرد.
رئیس مرکز بهداشت استان کرمان تصریح کرد: سلامتی و آموزش و پرورش دو مقوله کاملا به هم پیوسته هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم از هم تاثیر می گیرند و تحقیقات نشان می دهد سلامتی دردستیابی به موفقیت و پیشرفت ابعاد مختلف یک مدرسه نفوذ دارد.
وی ادامه داد: سلامت و تندرستی دانش آموزان باعث افزایش حضوردرمدرسه، مشارکت و عملکرد تحصیلی بالاتر و کسب نتایج آموزشی موفق تر می باشد.
در این جلسه با نظر طرفین به جهت پیشبرد دقیق و عملیاتی برنامه ها، کارگروه های استانداردهای  مدارس مروج سلامت تشکیل گردید و در این کارگروه ها کارشناسان با بررسی دقیق چالش ها و موانع، با هم افزایی اجرای مصوبات جلسات را تضمین می نمایند .
دکتر بارونی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین اتفاق درمفهوم هر مدرسه یک مدرسه مروج سلامت ، تغییر رویکردها به سوی به رسمیت شناختن به هم پیوستگی لاینفک سلامت و آموزش و پرورش و مد نظر قرار دادن این حقیقت در تمام برنامه های مدرسه است.