به مناسبت هفته سلامت:
توسط: لوار ما
تاریخ: آوریل 27, 2018 زمان انتشار: 11:30 ق.ظ کد خبر: 1737

همایش بزرگ پیاده وری خانوادگی در جیرفت برگزار شد/ تصاویر

به گزارش لوار، صبح امروز به مناسبت هفته سلامت، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی از گلزار شهدای جیرفت با قرائت زیارت ال یاسین آغاز و تا ساختمان اموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پایان یافت.
این همایش با برگزاری مسابقاتی نظیر  طناب کشی، دارت و فریزبی همراه بود که تیمهای برتر تقدیر شدند و همچنین به ۱۰۰نفر از شرکت کنندگان در پیاده روی جوایزی مانند گوشی تلفن همراه و وسایل ورزشی به قید قرعه اهدا گردید.

پس از این پیاده روی، ایستگاه سلامت وخودمراقبتی نیز توسط کارشناسان آموزش سلامت وسلامت جوانان،نوجوانان و مدارس مرکزبهداشت جیرفت برپا شد.


دکتر سید فریدون افضلی معاون توسعه و نیروی انسانی دانشگاه در این ایین با بیان اینکه دستاوردهای طرح تحول سلامت در توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان بی نظیر بوده است،اظهار داشت: در راستای ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه تحت پوشش دانشگاه فضاهای زیادی احداث شده که در اینده نزدیک شاهد بهره برداری و تجهیز انها در منطقه هستیم.


دکتر علی سالاری مقدم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در این همایش با اشاره به شعار هفته سلامت اظهار داشت: شعار هفته جهانی سلامت بر اساس ضرورت و نیاز همه کشورها انتخاب میشود امیدواریم ما هم در کشور بحث سلامت برای همه در همه جا را به خوبی اجرا کنیم.
وی با اشاره به اهمیت عدالت در همه جوامع به ویژه در بین شیعیان افزود: عدالت در حوزه سلامت هم از اهمیت زیادی برخوردار است که دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت گام مهمی در این زمینه برداشته که یکی از مهمترین دستاوردهای ان کاهش پرداختی بیماران است.
سالاری مقدم با بیان اینکه نتایج اجرای طرح تحول سلامت در افزایش کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی و درمانی موفقیت امیز بوده، عنوان داشت: امروز شاهد هستیم که در دورترین و محرومترین مناطق کشور نیر پزشک، ماما، پرستار و بهورز خدمات بهداشت و درمان را به مردم ارائه می کنند.
وی با اشاره به کاهش بیماریهای غیر واگیر در زمینه ارتقای سلامت جامعه خاطرنشان کرد: ساماندهی بیماران سرطانی، خرید تجهیزات انجام پیوند، توسعه خدمات درمان نازایی و … از جمله خدمات دولت در زمینه درمانی است که با اجرای طرح تحول سلامت محقق شده است.

 

 

تصاویر: محمدرضا براهام