مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 14, 2018 زمان انتشار: 1:26 ب.ظ کد خبر: 4128

نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان با رویکردی جدید در دی ماه برگزار می‌شود

به گزارش لوار، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: زیرساخت‌های خوبی در حوزه کتاب کتابخوانی در جنوب کرمان را به وجود آورده ایم طی دو سال گذشته تمام تلاشمان را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کار بردیم.

وی افزود:برگزاری نمایشگاه بزرگ استانی کتاب جنوب کرمان وبرگزاری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه ریزی شده امسال هم برنامه‌هایی تدارک دیدیم که در بیست و ششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی این برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی جنوب کرمان با اشاره به برگزاری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران افزود:این رویداد مهم فرهنگی ۲۴ آبان به مدت هفت روز در جنوب کرمان برگزار و اقداماتی در این انجام شده برنامه‌های شاخصی صورت گرفته است، دعوت از اساتید برجسته کشور از استاد بیوک ملکی و استاد ناصر کشاورز برای حضور در این رویداد فرهنگی از جمله برنامه‌های هفته کتاب است.

اسحاقی برنامه‌های هفته کتاب جنوب کرمان را تشریح کرد و گفت: اولین اقدام تشکیل شورای سیاستگذاری هفته کتاب و نشست خبری برای ارائه برنامه هاست و شروع هفته کتاب با حضور اعضای ستاد در محل گلزار شهدای گمنام صبح پنجشنبه ۲۴آبان ساعت هفت و نیم، افتتاح موسسه انتشاراتی لیکو با مدیر مسئولی سارا کردستانی، افتتاح موسسه انتشاراتی دکتر ناظرزاده کرمانی با مدیر مسئولی نظر احمدی، ارسال شعار هفته کتاب به دستگاه‌های اجرایی جنوب کرمان جهت استفاده در سربرگ‌های اداری، جمعه ۲۵ آبان افتتاح نمایشگاه کتاب در قلعه گنج، شنبه ۲۶ آبان نواختن زنگ مطالعه در مدرسه سما جیرفت، انجام تبلیغات محیطی پیرامون موضوع در همه شهرستانها، بازدید از مهد کودک‌ها و مراکز پیش دبستانی به همراه اعضای ستاد و اجرای طرح جام باشگاه کتابخوانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افتتاح نمایشگاه کتاب عنبرآباد و یک شنبه ۲۷ آبان بازدید از کتابخانه‌های عمومی با حضور اعضای ستاد در کل شهرستان‌های جنوبی، گردهمایی مربیان مهد کودک و پیش دبستانی شهرستان جیرفت با حضور استاد بیوک ملکی ساعت ۳ بعد ازظهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشست ادبی انجمن اهل قلم با حضور بیوک ملکی ساعت ۶ بعداظهر برگزار می‌شود.

حسین اسحاقی تصریح کرد:دوشنبه ۲۸ آبان گردهمایی ادبی دوستداران کتاب با موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی با حضور استاد بیوک ملکی در مدرسه پسرانه شاهد و مدرسه دخترانه امام سجاد (ع)، گردهمایی ادبی دوستداران کتاب با موضوع ترویج کتاب و کتابخوانی با حضور استاد ملکی در منوجان، روز سه شنبه ۲۹ آبان نشست ادبی با همکاری آموزش و پرورش جیرفت با حضور استاد ناصر کشاورز در مدرسه تیزهوشان، گردهمایی ادبی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و علاقمندان به فرهنگ و هنر و کتابخوانی با حضور استاد ناصر کشاورز در مدرسه دخترانه تیزهوشان، نشست بررسی رابطه فضای مجازی با کتاب در دانشگاه جیرفت با حضور ناصر کشاورز، و تجلیل از موسسان کتابخانه‌های کپری در رودبار جنوب باحضور ناصر کشاورز و روز کتابگردی با حضور اعضای ستاد در کتابفروشی شهر کتاب، انتخاب بهترین کتاب سال جنوب کرمان با همکاری دانشگاه جیرفت، چهارشنبه ۳۰ آبان نشست ادبی انجمن شعر سبزواران با حضور استاد ناصر کشاورز و روز پنجشنبه در اختتامیه بیست وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از فعالان کتاب در جنوب تجلیل می‌شود.

اسحاقی در بحث انتخاب بهترین کتاب سال جنوب کرمان گفت:با شعار وزیر فرهنگ و ارشاد ایران فقط تهران نیست کمیته خرید کتاب در جنوب کرمان نیز راه اندازی شد.

وی افزود: در سال ۹۵ اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون در سال گذشته ۱۰۵ میلیون تومان و امسال ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید کتاب از ناشران نویسندگان جنوب کرمان در نظر گرفته شد.

اسحاقی تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۱۰۰ عنوان کتاب از ناشران و نویسندگان جنوب کرمان خریداری شد که برای انتخاب بهترین کتاب سال در حوزه‌های مختلف فراخوان دادیم و کتب مختلف به دبیرخانه ارسال شده و در مرحله داوری هستند.

 

وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوان گفت: امسال در بخش کودک و نوجوان کتاب‌هایی که در سراسر کشور به چاپ رسیده و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشادهستند با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان خریداری و در مدارس، مهدکودک‌ها و مراکز پیش دبستانی توزیع شده است.

مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلانی جنوب کرمان از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان خبر داد و گفت: آثار خوبی به جشنواره ارسال شده که در مرحله داوری هستند از بین آثار ۱۴ اثر پذیرفته می‌شود و این جشنواره ۲۵ تا ۲۹ آذر در جنوب برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه کتاب جنوب کرمان طی دو سال گذشته با استقبال پرشور مردم برگزار شد و امسال نیز با رویکردی جدید این نمایشگاه دی ماه در جنوب کرمان برگزار می‌شود.

حسین اسحاقی تصریح کرد: با توجه به ۴۰ سالگی انقلاب برنامه‌های شاخصی در نظر گرفته شده ازجمله برگزاری ۴۰ برنامه فرهنگی هنری و مذهبی در ۴۰ نقطه از جنوب کرمان، برگزاری جشن‌های انقلاب است که در همه شهرستان‌ها با همکاری گروه فرهنگی هنری در استان و خارج از استان و بهترین برنامه جمع آوری خاطرات انقلابیون جنوب کرمان به صورت شفاهی و فیلم و عکس و پس از جمع آوری در قالب یک کتاب برای مردم ارائه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: جشنواره انیمیشن شهید شهسواری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جنوب کرمان برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بااشاره به وضعیت اقتصادی کنونی گفت:اصحاب فرهنگ و هنر برای آگاه سازی و آرامش مردم در این مسئله نقش بسیار موثری دارند و باید مردم به این موضوع پی ببرند همان طور که در سال‌های جنگ مقاومت کردیم با هوشیاری و بیداری از این جنگ اقتصادی هم به خوبی عبور می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

تصاویر: محمدرضا براهام