پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 12, 2019 زمان انتشار: 9:10 ق.ظ کد خبر: 6198

نشست گفتگوهای راهبردی فرهنگی جنوب کرمان برگزار شد/تصاویر

نشست گفتگوهای راهبردی فرهنگی از سری کلان برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با موضوع توسعه فرهنگی شهرستانهای محروم و کمتر توسعه یافته ،با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از نخبگان شاخص فرهنگی در جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این نشست گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیشتر نقش حاکمیتی در فرهنگ را مد نظر دارد ؛ تا از طریق ظرفیت های گوناگون فرهنگی تحت عنوان تنوع فرهنگی استفاده ببرد .
حسین اسحاقی بیان داشت: شفافیت ،هوشمندسازی ،بهبود محیط کسب و کار فرهنگی ،دیپلماسی فرهنگی ؛از شاخص های مهم فرهنگی محسوب می شوند که در ارتقاء کیفی و محتوای محصولات فرهنگی و هنری موثرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به موانع پیشروی توسعه فرهنگ گفت : متناسب سازی شاخص های فرهنگی در قالب کلان برنامه های هشتگانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مد نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است که با ورود فعالانه بخش خصوصی در حوزه های مختلف فرهنگ ؛تحول رو به جلو و مثبتی را رقم خواهد زد‌.


اسحاقی اظهار داشت :همسو کردن بخشهای دولتی و غیر دولتی به منظور قرار گرفتن در مسیر همگرایانه نیز از اقدامات دولت در این خصوص است.
وی در ادامه با اشاره به راهکارهای توسعه فرهنگی گفت : فعالان فرهنگی ورسانه نقش بسزایی در ترویج فرهنگ و عملیاتی کردن راهکارهای توسعه فرهنگی برعهده دارند و در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه می توانند تاثیرگذار باشند.
وی ادامه داد:جهت برون رفت از فقر فرهنگی و محرومیت زدایی در اشکال مختلف باید اقدامات ومحرومیت زدایی و فرهنگی به موازات یکدیگر انجام شوند؛زیرا اینها دوبال هستند که هیچکدام بدون دیگری توان ایجاد تغییر را نخواهند داشت
در ادامه این نشست دکتر شهدادی با اشاره به وجود ضعف هایی در نقاط محروم در کنار پتانسیل ها و ظرفیت ها بیان داشت: ما باید نقاط قوت را تقویت کنیم و به معرفی آنها از طریق رسانه بپردازیم.
مدرس دانشگاه جیرفت با اشاره به وجود قومیت های مختلف با فرهنگ و آداب و رسوم مشترک در جنوب کرمان اظهار داشت: باید بر اساس خرده فرهنگهایمان پیش برویم ، جنوب کرمان نیاز به هویت واحد دارد، و باید اولین گام در توسعه فرهنگ را با ایجاد یک هویت مشترک برداریم.
رئیس دانشگاه کهنوج نیز در ادامه افزود: فرهنگ یک مقوله کلی است که کل مسائل زندگی را در بر می گیرد در هر زمینه ای که بحث کنیم فرهنگ را داریم.