توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 17, 2018 زمان انتشار: 4:31 ب.ظ کد خبر: 3674

معرفی نفرات برتر اولین جشنواره ملی خوشنویسی در جنوب کرمان/ تصاویر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:اثر مجید داستانی از استان قم رتبه اول خط ثلث به عنوان اثر ویژه و قابل تقدیر جشنواره ملی خوشنویسی شهید هوشنگ مداحی پور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار نشریه و پایگاه تحلیلی خبری لوار ما،حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اختتامیه اولین جشنواره ملی خوشنویسی شهید هوشنگ مداحی پور در جنوب کرمان گفت:جشنواره ملی شهید مداحی پور به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تشویق جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت های هنری در منطقه برگزار شد.

اسحاقی تصریح کرد:شهید مداحی پور در زمینه فرهنگ و هنر در حوزه خوشنویسی فعالیت داشته و همچنین ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت و‌کهنوج را به عهده داشت و متاسفانه در سال ۱۳۷۱ به دست اشرار، ترور و به شهادت رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:۲۷۳ اثر خوشنویسی در قالب های نستعلیق،ثلث و شکسته نستعلیق به دبیر خانه جشنواره ارسال شد وپس از داوری این آثار ۱۶۳ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و‌ در نهایت تعداد ۱۱ نفر از این هنرمندان برگزیده شدند.

حسین اسحاقی تصریح کرد:هیئت داوران دربخش نستعلیق اثری را حائز رتبه اول اعلام نکردند، نفر دوم این بخش مصطفی تاجیان از همدان، نفر سوم مشترکا علی نعلی از تبریز و احمد سیوندی از سیرجان به عنوان نفرات برتر بخش نستعلیق معرفی شدند.

وی افزود: در بخش شکسته نستعلیق نفر اول مریم ذوالقدر از قزوین،نفر دوم علی آقاحسینی از همدان و نفر سوم مشترکا محمد رضا مومنی از کرمان و امیر دانش مراغه ای از اورومیه حائز رتبه برتر این بخش شدند.

اسحاقی گفت:در بخش ثلث،نفر اول مجید داستانی از قم ،نفر دوم علی ایرانی از قم و نفر سوم علی اصغر نظری حائل از تبریز به‌عنوان برگزیدگان خط ثلث اولین جشنواره ملی خوشنویسی شهید هوشنگ مداحی پور اعلام شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارساد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: اثر مجید داستانی در بخش ثلث که به عنوان رتبه اول اعلام شد توسط هیئت داوران را به عنوان اثر ویژه و قابل تقدیر این جشنواره معرفی شد.

حسین اسحاقی اظهار کرد:همچنین مجید داستانی رتبه اول بخش ثلث ،‌اصغر نظری حائل رتبه سوم بخش ثلث و مصطفی تاجیان رتبه دوم نستعلیق هرسه آثار خود را به خانواده شهید هوشنگ مداحی پور اهدا کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن تشکر از عوامل اجرایی جشنواره از برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره ملی خوشنویسی در جیرفت خبر داد و افزود:این نمایشگاه از سه شنبه ۲۴ مهر ۹۷ به مدت یک هفته در ساختمان یادمان ولایت جنب مصلی شهرستان جیرفت دایر است، ازعموم مردم و علاقه مندان به هنر برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می آید.

در پایان مراسم اختتامیه این جشنواره ازسوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و رئیس انجمن خوشنویسان ایران از خانواده شهید هوشنگ مداحی پور تقدیر شد.

همچنین علی اشرف صندوق آبادی عضو انجمن خوشنویسان ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده اولین جشنواره ملی خوشنویسی شهید مداحی پور گفت:حرکت فرهنگی و هنری که به نام شهید والا مقام شهید هوشنگ مداحی پور مزین شده است که این شهید در حوزه هنر خوشنویسی فعالیت داشته می تواند یک حرکت فرهنگی و هنری خوبی را برای سالهای آتی در این منطقه بوجود بیاورد .

وی افزود :شرکت کنندگان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند، سطح نمایشگاه خیلی خوب بود و امیدواریم با استمرار جشنواره ،بهبود روند و سیاست های اجرایی ،تعداد و سطح جوایز شاهد ارتقای سطح این رخداد فرهنگی و هنری در جنوب کرمان باشیم.

صندوق آبادی ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان،مجموعه انجمن خوشنویسان جیرفت و همه افرادی که در برگزاری این جشنواره همکاری داشتند تصریح کرد: انجمن خوشنویسان ایران در راستای اهداف کلان خود حامی برگزاری چنین جشنواره هایی است.

یادآور می شود: نمایشگاه آثار برگزیده اولین جشنواره ملی خوشنویسی شهید مداحی پور از سه شنبه ۲۴ مهر به مدت یک هفته در ساختمان یادمان ولایت جنب مصلی شهرستان جیرفت دایر است،از عموم مردم و علاقه مندان به هنر دعوت به عمل می آید.
انتهای پیام/
مژگان سنجری ،خبرنگار نشریه و پایگاه تحلیلی خبری لوار ما