به مناسبت هفته سالمند:
توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 29, 2019 زمان انتشار: 12:27 ب.ظ کد خبر: 5959

مسئولان جیرفت از سالمندان بستری در بیمارستان امام خمینی جیرفت عیادت کردند/ ۱۱تصویر

ابوذر عطاپور فرماندار شهرستان جیرفت، دکتر سالاری مقدم  معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر نعمتی بخشدار مرکز جیرفت و تعدادی از مسئولین این شهرستان در راستای پاسداشت مقام سالمند از بیماران سالمند بستری در بیمارستان امام خمینی جیرفت عیادت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، پیش از ظهر امروز دکتر « علی سالاری مقدم » در حاشیه این دیدار، گفت: امروز هفتم مهر به مناسبت هفته جهانی سالمند ویزیت و بستری سالمندان در اورژانس های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به صورت رایگان انجام می شود.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ابراز داشت: سالمندان در دین ما از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و رعایت حقوق آنها در جامعه ضروری است، تاکید بر کرامت سالمندان در اسلام و توجه به نیازهای مادی و معنوی این قشر همواره مد نظر بوده است.
وی، با بیان این مطلب که هفته سالمند از (۳ لغایت ۹ مهر) سال جاری با شعار « فرصت های برابر برای تمام سنین است»، آغاز شده است عنوان داشت: افزایش امید به زندگی و گستردگی افراد سالمند در هرم‌ های جمعیتی به‌ ویژه در کشورهای پیشرفته، ضرورت توجه به نیازهای روانی و جسمانی سالمندان را بیشتر می کند.
دکتر سالاری مقدم، خاطرنشان کرد: رعایت تغذیه سالم و داشتن فعالیت بدنی مناسب موجب ایجاد آرامش، کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به نفس و حس شادابی و رضایتمندی در سالمندان است.